Hjem Astma og allergi Astma

Astmapatienter lider under røgen fra brændeovne, NU sker der

Redigeret 13 marts, 2010, 11:08 i Astma
NU sker der måske noget.....

Det Økologiske Råd afholder en stor konference på Christiansborg om forurening fra brændefyring d. 15. marts kl. 10-17 – se program i nedenstående link. Tilmeldingsfrist den 8. Marts kl. 17.00.

Vi astma patienter som lider så forfærdeligt under røgen fra brændeovne får måske hjælp nu!!

Se program øverst til højre på den side du åbner, i dette link:

http://www.ecocouncil.dk/default.htm?ht ... ouncil.dk/

Kommentarer

  • Jeg har jo levet sammen med en ryger i over 30 år. Jeg har aldrig selv røget.
    Mine forældre røg heller ikke.
    Pludselig blev jeg overfølsom over for røgen.
    Der ryges nu kun i et rum. Desværre bliver min overfølsomhed værre og værre. Jeg har altid nydt duften at røgen fra brændeovne, den kan jeg heller ikke tåle mere.
    Tøj forretninger, dem er det også galt med. Min blodtryksmedicin gør det bestemt heller ikke bedre. For den går også ud over slimhinderne.

    Det er nu så slemt, at jeg ikke kan opholde mig i et lokale, hvor der er ryges.
    Lægen sigen mine slimhinder er superfølsomme.
    Jeg har fået en pulmicort, jeg skal prøve om det hjælper.
    Så selv om jeg ikke har astma, er jeg meget generet af røg.
  • Måske du lider af en begyndende MCS = Multiply Chemical Sensitivity

    Se: www.mcs-danmark.dk

    god bedring !
  • Mange tak for dit svar. Jeg havde læst om duftoverfølsomhed, men ikke om
    kemikalieoverfølsomhed.

    Nu spekulerer jeg på om det kan være derfor, jeg næsten ikke tåler medicin.
    Har du nogen kendskab til den slags.
  • Kære Persille 1

    Der er flere MCS-ramte som ikke tåler medicin.

    Prøv at gå ind på hjemmesiden på www.mcs-danmark.dk , her kan du oprette dig på "MCS Forum" som nyt medlem, det er gratis.

    På Forummet kan du spørge de andre MCS ramte om alt. Der er flere hundrede brugere. Et rigtig godt forum, med en masse gode råd på siden.

    EEn ting du bør gøre, for at gøre noget godt for dig selv er, UNDGÅ ALT med duft i. Brug kun svanemærkede U-parfumerede produkter, både til hår-ansigt og kropspleje. Ligeså til rengøring og vask mv.

    Du kan købe f.eks. Neutral til at vaske tøj i og til dig selv. MEN du kan også finde flere forskellige svanemærkede produkter både i Matas og på Apoteket, husk nu - UDEN parfume! Så kan du måske få det bedre. Det håber jeg.

    God bedring.
  • Tusind tak for dit svar. Det er noget jeg slet ikke har tænkt på. Så har jeg måske en forklaring på, hvorfor jeg bliver syg af det meste blodtryksmedicin.

    En slags tåler jeg, alt andet jeg har forsøgt med for at bringe blodtrykket yderligere ned, bliver jeg syg af.


    Jamen, du godeste, jeg har læst en smule omkring det og jeg har flere af symptomerne. Mine børn, som ikke ryger, må sørge for, til fester, at der ikke ryges. De gør det gerne.
    Alligevel fik jeg at vide, fra en af gæsterne til min søns runde fødselsdag: Det bliver dejligt, når du går, for så må der ryges.
    Jeg gik ikke, det var MIN søns runde fødselsdag, men det gør ondt at høre.
  • Den forælder som udtalte at når du går, kunne der ryges, burde skamme sig!!

    Det er OMSORGSSVIGT at ryge når børn er tilstede. De giver deres børn lungegener på sigt. Der bør kun ryges udenfor.

    BRÆNDEOVNE:
    Ligesom det også er uforsvarligt at fyre i brændeovn. Alle BØRN, samt voksne, specielt med lungesygdomme er meget udsatte. Brænderøg udsender kræftfremkaldende partikler som indeholder bl.a. den meget farlige gift DIOXIN.

    Nu er emnet her om forurening fra brændeovne, så hvis du vil skrive videre om emnet, kan du så ikke lave en ny tråd?
  • Hvis du er en af de tusindvis af danskere som er plaget af røg fra brændeovne så KLAG til, både din egen kommunes Teknik og Miljø forvaltning (hedder Natur og Miljø nogle steder), men også til f.eks. Miljøministeren og evt.forskellige partiers Miljøudvalg.

    Derudover bør du kontakte Astma - og Allergi Forbundet, de er i gang med at få oprettet en gruppe sammen med Danmarks Lungeforening, Hjerteforeningen, samt Kræftens Bekæmpelse om, at bekæmpe forureningen fra bl.a. brændovne.

    Det er vigtigt at Astma- og Allergiforbundet får registreret alle som er plaget af røgen. Alle kan ringe, uanset man er medlem af forbundet.

    Vi MÅ ha sat en stopper for den forurening. Jeg bruger dobbelt så meget astma medicin om vinteren. Jeg har det SÅ godt om sommeren men om vinteren.... ak og ve
Log in eller Registrér for at kommentere.