Svie efter udløsning

2456789

Kommentarer

  • Hmm det lyder som en plausibel (ud)løsning ;-). Jeg havde i mine unge år, stor produktion af sædvædske. En evne der er aftaget med alderen, ligeledes problemet.
  • Hvor er det dog fantastisk at høre at man ikke er alene om det mærkelige fænomen....!!! (er dog ked af det på jeres vegne...:o/)

    For det er saksusme ikke en rar fornemmelse. Når fænomenet opstår, kan jeg ikke andet end sidde på kummen, og prøve at tisse, bare en lille smule, for at få de 3 sekunders pause for smerten.

    Jeg er næsten holdt helt op med at have sex med konen, i frygt for at smerten kommer. Det medfører, som i nok kan regne ud, så en masse andre problemer....med fruen....

    Nåh, men derfor er det helt fantastisk at høre der er andre - så MÅ der jo være en diagnose....og måske en kur.

    Er der nogen der kan dokumentere eller tilslutte sig udsagnet omkring bækkenbunden ? Jeg mener, mit sidder ikke og kilder - det gør ubehageligt ondt som bare pokker, nærmest som tappen falder af.

    Man siger jo at piger helst skal tisse efter sex, for ikke at få blærebetændelse - men her opstår smerten jo netop ved at man tisser....eller ihvertfald når man er færdig...

    Håber andre ved noget mere, måske en læge ? Læser de her ?

    /Al
  • Fuldkommen samme problem.

    Jeg er 32, og det sker oftest efter onani, har bemærket at nu længere et sammenleje eller onani session tager, nu større chance er der for tissetrangen.

    Det gør ikke direkte ondt på mig, det føles bare mega ubehageligt, hvilket bliver afhjulpet meget af at kunne sidde på toilet, og presse let.

    Tror ikke det er rester af sæd, for så ville det bliver skyllet ud med tisset, har nemlig også haft den tanke.

    Mit bud er at det er et sår i urinrøret der bliver revet op af onani/sammenleje og fordi den er samme sted som man føler tissetrang fra får man blandet signaler, hvor det i virkeligheden er svie.

    Kan også have noget med hvordan min penis er formet at gøre, den er ligesom drejet lidt, ikke skæv, men stregen på undersiden drejer lidt, svært at forklare uden et billede, og det får i ikke :)

    Også blevet gennemtestet for kønssygdomme og har umiddelbart ingen, det har stået på i en 5-6 år for mig, ikke længere, og har intet med væskemangel at gøre.
  • Jeg har præcis samme problem.
    Det sker et par minutter efter udløsning. Nogle gange føler jeg bare ubehag i pikken, og andre gange sviger det.
    Jeg er kommet frem til at det hjælper at trække forhuden tilbage og holde pikken nede i et koldt glas vand i ca. 1 minut.
  • Jeg har som i andre også dette problem.
    Jeg kan prøve at kortlægge mit problem, for derved at komme nærmere ind på, hvad det kan være.
    For 3 år siden havde jeg ingen problem, men tænkte at det var på tide at blive tjekket ved lægen. Jeg blev podet, og her gik det galt. Da der gik hul på noget af vævet inde i penis. Efterfølgende fik jeg en betændelsestilstand i penis, da der gik hul på noget da lægen kastede vatpinden ind. Av!
    Det var tydeligt, at det ikke stod så godt til, og jeg fik antibiotika. Dette hjal dog ikke, og jeg fik nogle stærkere piller. Dette hjalp, og alt var så godt igen efter en lille måned. Det skal lige siges, at alle test var negative.

    Så for godt 4 måneder siden fik jeg en ny kæreste og hun insisterede på at jeg skulle testes. Shit! Jeg gjorde det dog.(ingen negative) Og har haft problemet lige siden. Dog kun med irretion, ingen betændelse. Mon der er gået hul på noget igen?
    Jeg tænker at der måske er kommet en rift, som kan være med til at skabe en slags bakterie eller andet.
    Det virker som en irretion i urinrøret som bliver en del forværret i forbindelse med udløsning.
    Jeg har også haft en smule ømhed i prostata efter en hård fodboldkamp, men det har fortaget sig igen.
    Nogle dage kan jeg ikke mærke noget, andre er ret irreterende..

    Gad vide og det kunne være noget at det samme vi lider af? Rift, svampeinfektion, eller en bakterie.

    Jeg har fundet et link som muligvis kan bruges i denne sammenhæng.
    http://medicinhaandbogen.dk/Bet%C3%A6nd ... irtlen.syg

    Hilsen fra Århus
  • Hmm......jeg synes det er svært, for det lyder jo til at vi alle har næsten samme sygdom, dog med nogle enkelte forskelligheder.

    Nu blev der skrevet lidt om podning ved sygdomstjek, og ja, smerten er faktisk meget lig den smerte, som jeg husker det....(Det er dælme længe siden)

    Så det kunne måske være noget med den podning man fik dengang - men desværre startede mit "svien", så vidt jeg husker længe inden jeg lagde mig ud med sygeplejersken med den onde vatpind...

    Er der slet ingen læger herinde ? Eller er det her kun en debat, hvor vi alle kan blive endnu mere forvirrede...?

    "ER DER EN LÆGE TILSTEDE ?"... :o)

    Vi er åbenbart mange der lider.....omend i stilhed, så lider vi...

    /Leo
  • Hej

    Faldt lige over denne tråd, da jeg nu igen har fået irritation i underlivet. Tidligere har jeg søgt og søgt for at finde andre med samme problem, men uden held. Så det er rart at se, at andre har det samme problem eller noget der ligner.

    Jeg får også nogle gange smerter/trykken og svien efter udløsning. Det gør ikke ondt, når jeg tisser. Det synes at blive værre af at tisse for meget. Faktisk kan det lindrer det eller kan forsvinde helt ved at lade være med at drikke en hel dag så blæren tømmes helt.
    Ubehaget mærkes heller ikke så meget, hvis jeg er lidt skidetrængende eller har lidt præsæd i urinrøret, hvis jeg er blevet lidt sexuelt ophidset. men det kommer såsnart jeg har tisset igen.
    Jeg har oplevet at det enkelte gange gik væk efter en udløsning. Jeg har også oplevet at det gik væk efter at have siddet på noget hårdt i længere tid.
    Smertestillende har aldrig hjulpet.
    Jeg har haft det siden jeg kom i puberteten. Men i mange år var det kun ind i mellem med 1-3 ugers varighed. For fem år siden blev det pludseligt værre og kunne stå på i ugevis, for så at gå væk, men komme igen ved en ny udløsning.
    Jeg er blevet tjekket flere gange for kønssygdomme, blærebetændelse, prostata og kigget op i blæren. Alt er fint.

    Jeg har selv en ide om, at det det er et eller andet i urinrøret eller måske ved prostata. Måske rifter eller måske spændinger i underlivet som kommer af for hurtig eller for voldsom eler anspændt samleje/onani.

    Men jeg har endnu ikke findet svaret, og håbet på at finde det en dag eller i det mindste bare en sikker måde at få det væk på.

    Håber denne tråd holdes kørende, så vi evt. kan finde et svar på vores problem. En eller anden læge må da vide noget.
  • Leodrengen og Amadeus,

    Hvis I læser Netdoktors betingelser, vil I erfare, at dette er et debatforum for almindelige lægfolk, hvor man kan udveksle erfaringer, så nej, der er ikke en læge til stede, hvilket heller ikke er meningen.
  • 24 årig gut her, har haft dette "problem" siden jeg begyndte at få udløsning. Før i tiden var det ca 1 gang hver anden uge, nu er det ca en gang om måneden og går væk en del hurtigere.
    Jeg har dog en lidt anden oplevelse af problemet. Jeg ved ikke at svien er der indtil jeg begynder at tisse efter en udløsning og lige der efter den første strint kan jeg mærke det og tænker "fuuuck, nu skal jeg sidde her på potten den næste halve time". Men min erfaring med at få det til at stoppe er at jeg under ingen omstændingheder skal "spænde gennemstømningen fra blæren" for hårdt. Altså "aktivere pisblokaden, så man ikke går og tisser i utide i hverdagen" ved sku ikke lige hvordan det skal beskrives :P. Men hvis jeg gør det spænder hårdt, bliver det hele meget værre og det tager derfor også længere tid at få det overstået.
    Det er sku meget skæg at man går her og tror at man er den eneste med denne irritation, for på nettet findes ingenting (hvad jeg kan finde).
    Vi må næsten finde et navn for vores fælles lidelse, nu hvor ingen fagfolk har udtalt sig om problemet ;)
  • Overaktiv blære

    Hvad er overaktiv blære?

    Problemer med overaktiv blære er almindeligt forekommende. I Danmark regner man med, at mere end 400.000 mænd og kvinder har problemer med overaktiv blære.

    Overaktiv blære betyder, at blæren trækker sig sammen, selvom den ikke er fuld. Det gør, at man er nødt til at gå ofte på toilettet, man føler en stærk vandladningstrang, som gør, at man hurtigt skal finde et toilet og måske ikke altid når det i tide, men kommer ud for en ufrivillig lækage.

    Overaktiv blære er kendetegnet ved et eller flere af følgende symptomer:

    Vandladningstrang – et pludseligt, stærkt behov for at komme på toilettet.
    Hyppige toiletbesøg – man skal på toilettet mere end 8 gange om dagen.
    Nykturi – man vågner to eller flere gange om natten, fordi man skal på toilettet.
    Urinlækage – blæren trækker sig kraftigt sammen og tømmer sig helt eller delvist.


    Overaktiv blære er i sig selv en ufarlig tilstand. Symptomerne er dog både besværlige og generende, hvilket kan gøre hverdagen vanskelig og forringe livskvaliteten.

    Jeg håber dette kan hjælpe nogle af jer andre gutter der sidder med dette problem.. (er selv ramt af det lige pt.) og har aldrig oplevet det før.
    blev lidt chokeret da min første tanke var "blærebetændelse".