Hjem Familieliv Sengevædere

Uvildig rådgivning/bisidder

Redigeret 27 januar, 2011, 10:45 i Sengevædere
Hej,
Jeg vil gerne vide, om det er muligt at få en uvildig bisidder med til samtale ved kommunen ift. samtaler med socialforvaltningen.

Gerne én som har et godt kendskab til lovgivningen og hvilke retningslinjer der gælder for dækning af merudgifter, når man har et barn, der er urininkontinent.

Og gerne én, som bor mellem Randers og Aalborg.

På forhånd tak

Kommentarer

  • Hej Claus.

    Er du medlem af en forening på vådliggerområde, eks.v.http://www.kontinens.dk/page/168/

    Jeg vil tro de kan vejlede dig om hvor der er nogle forældre der selv har eller har haft problemet inde på livet og hvordan de har taklet det i forhold til kommunen.
    En af familien , eller vennekredsen som du er tryg ved og stoler på kan du bruge som "bisidder"

    Har i Sund By Butikken i jeres eller nærliggende by?.
    For der er ofte oprettet selvhjælpesgrupper med uddannede bisidder, igen er disse bisidder på frivillig basis.
    Skal du have en der er meget inde i love og regler er du nød til at hyre en advokat.
    Du har, hvilket er meget vigtigt at huske ret til at anke en afgørelse hvis den går imod dig, husk blot at få afgørelsen på skrift, og så er de tvungen til at medsende regler og tidsgrænse for anke.

    Jeg håber du kan bruge dette. Jeg forsøgte at finde loven for dette område men fandt det ikke, men hvis du ringer til inkontinenslinien i det link der står i øvre stykke her, er jeg sikker på at de kan hjælpe dig og dit barn.

    Held og lykke med ansøgningen.
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Retssikkerhedsloven kap 10 - §60-75 - fortæller om klagevejledning.
    Men som hovedregel har man krav på et skriftligt afslag inkl begrundelse - og man klager herefter til samme instans, som har givet afslaget. Her vil afdelingens leder gå ind i klagen. Man skal klage - enten skriftligt eller mundtligt - over afgørelsen indenfor 4 uger efter man har modtaget afgørelsen. Ønsker man hjælp til at udforme sin klage, har man ret til en sagsbehandlers hjælp til dette.
Log in eller Registrér for at kommentere.