Hjem Mænd Åben debat for mænd

smerter i og omkring blæren

Redigeret 30 maj, 2017, 14:19 i Åben debat for mænd
Jeg er en mand på 35 år,som siden år 2000,har haft meget besvær med mit underliv.
Har uro,svie og smerter i blæren - tilstanden kommer i perioder,nogle dage med lidt mindre smerter,andre dage mange smerter.
Sticks for blærebetændelse viser ikke noget,jeg har heller ikke feber sammen med.Har været ved lægen mange gange,får blot at vide at det må jeg lære at leve med.
Blev til sidst indlagt på Urinvejskirurgisk ambulatorium ,Holstebro sygehus,hvor jeg var igennem mange undersøgelser,som ikke viste noget.
Blev udskrevet uden en diagnose.
Jeg ville gerne høre,om der er nogen som har eller har haft de samme symptomer,som jeg.

Venligst JACK

Kommentarer

  • Hej Jack

    Jeg kan tilslutte mig dine symptomer. Jeg har nu siden oktober haft samme problemer som dig. svie fra urinrør, uro, og direkte smerter fra blæren og til tider kan det mærkes helt ned i testiklerne. jeg har ligesom dig gennemgået diverse undersøgelser. Samtlige tests hos min læge, som jo mente det var klamydia, eller mycoplasma mv. alle tests var negative. Derefter blev jeg sendt til urolog (Frederiksberg sygehus) hvor jeg fik foretaget kikkertundersøgelse mv. der var intet at bemærke, og de sendte mig hjem med svaret jeg skulle kontakte dem hvis symptomerne ikke er væk om 6 mdr. Lige præcis i dag er smerterne meget kraftige sådan går det op og ned. Har du nogle erfaringer med hvorledes man kan tage toppen? min læge siger at ipren hjælper, men synes ikke rigtig det virker. Jeg skal sige at jeg er 29 år.

    Mvh crb
  • prøv at drikke tranebær saft ---og spise tranebær piller ---det skulle være godt for vandladning--og blære betændelse --selv om i ikke har det --skader det ikke at prøve
  • Prøv at checke om det kan være bivirkninger fra noget medicin I får
  • Hej crb123

    Nej,jeg har desværre ikke noget bud på,hvordan man tager toppen af smerterne !
    Bare jeg havde !
    Ipren hjælper ihvert tilfælde ikke.
    Jeg har prøvet mange former for alternativ behandling,uden resultat - både zoneterapi , akupunktur,tranebær kapsler o.m.a.
    Du skriver,at du skal på sygehuset igen efter 6 mdr.hvis du stadisvæk har symptomer.
    Jeg ville da meget gerne høre fra dig igen - både hvis du kommer af med smerterne,og hvad de evt.siger fra sygehusets side,hvis du skal derind igen.
    Måske kan du få gjort noget,som måske også kan komme mig tilgode.
    Ha` det godt - hilsen JACK
  • Hej REALITY2010.

    Tak for din tilbagemelding !

    Med hensyn til IC, henvendte jeg mig for nogle måneder siden,til min læge, og spurgte,om det evt.kunne være IC.
    Han svarede hurtigt,at det kunne det ikke !
    Jeg ved ikke hvorfor han uden at undersøge mig,bare kunne udelukke det ?
    Med hensyn til prostatitis,minder symptomerne meget om mine - men kan jeg bare gå til min læge,og sige at jeg tror det kan være dette ?
    Jeg har på fornemmelsen,at lægen bare kigger på min journal,fra urinvejskirurgisk afd.i Holstebro , hvor de jo ikke kom frem til en diagnose !
    Med hensyn til din henvisning,til enside,som omhandler IC , får jeg ikke meget ud af,da det er på engelsk.
    Er min egen fornemmelse,for at du evt.er læge,rigtig ???

    Med venlig hilsen JACK
  • Hej
    I med smerter i området... Er i testet for diverse omkring prostata... det kan være en prostatabetændelse...
    en af de kroniske.....
    Den bliver rigtig slem i kulde...
  • Hej.
    Jeg har samme symptomer: svie i blæren, kløe i urinrøret, smerter som kommer som jag i blæren, og er blevet testet for alt hvad man kan tænke sig. Ingen bakterier, ingen forstørret prostata.
    Skal indlægges i næste uge på Frederiksberg Sygehus til yderligere undersøgelser.
    Når jeg leder på nettet efter andre, der har lignende symptomer, er der 'mange'. Når jeg snakker med diverse læger siger de, at de ikke har set symptomerne før, og ikke ved hvad de skal stille op? Har også kigget på flere eng sider, samme resultat.
    Det jeg er kommet frem til efter ca 10 mdr uden de store resultater er følgende:
    Sådan som jeg forstår mit eget tilfælde, handler det om to ting.

    1) blæren (som er en slimhinde) er irriteret og følsom, og det er vigtigt at behandle den som sådan. Dvs det er først og fremmest kosten man skal kigge på. Ingen stoffer der går ind og forværrer tilstanden.
    Ingen kaffe, ingen sukker, ingen mælk, ingen hvedemel, ingen sodavand med kulsyre, alkohol. Hvis man ikke kan undvære ovenstående så i meget små mængder. Man skal forestille sig en rød og irritabel slimhinde, og så hvad det gør ved den at hælde fx kaffe og sukker på den AV AV.
    Man bliver nødt til at kigge på syre/baseforholdet i sin kost.

    2) blæren er også en muskel. I mit tilfælder kom jagende i underlivet efter ca 6 mdr med blæresymptomerne, og det er simpelthen blæren der går i krampe. Det mærkes som jag, der går helt ned i testiklerne.

    Og NEJ, tranebær i forskellige udgaver hjælper kun forbyggende på blærebetændelse!!!!!!! Det hjælper så bakterierne ikke kan fæstne sig til blærevæggen, men når skaden er sket, gør man det kun værre fordi tranebær er meget sure og syreholdige, og vil irritere og forværre slimhindens tilstand.

    For mig at se, læse og høre har den traditionelle lægevidenskab ikke et bud på det her. Den kan måle og veje og se om der er bakterier, hvad der i de fleste af de her tilfælde ikke er, og så kan den groft sagt i det her tilfælde ikke mere. Lev med det! er et budskab jeg har læst flere steder er den endelige besked, når lægevidenskaben giver op.

    Jeg har de første 6 mdr været igennem 10 (!) penicillinkure, med efterfølgende dårlig mave, dårligt immunforsvar, forkølelser som følge af det, halsbetændelser.... Det fejler jeg aldrig, og har ikke fejlet det efter at jeg stoppede med penicillinen!

    Hvis nogen af traditionel vej kommer frem til en behandling, vil det være rigtig interessant at høre. Ellers tror jeg det er den langsommelige vej gennem kosten, der er svaret.

    P
  • Jeg har lige læst disse beretninger om uforklarede blæresmerter bestående af smerter i blæreregionen og smerter ved vandladning. Så vidt jeg kan se har urindyrkningerne i de fleste tilfælde været negative. Der har været forsøgt penicillinbehandling uden effekt. Det virker nedslående. Jeg får nu lejlighed til at komme af med en beretning, som for mig var et lille mirakel.
    Jeg er 75 år gl. og har i godt 2 år haft prostatacancer af biopsitype 3+3+ og en psa under 10. Jeg er på aktiv observation og udsigterne er ikke meget dårlige.
    Jeg har i 1/2 år haft tiltagende svien i blæreregionen og meget hyppig vandladning, med antydet svien. Dyrkningen af urinen ved udredning for prostatakræften havde været negative. Alligevel havde jeg så megen svien v. vandladning at jeg tog sulfa-tabletter 1 x 2, som jeg havde i huset. Det hjalp noget, men efter en uge blev jeg overfølsom for sulfa idet jeg fik nældefeber. Jeg stod lige dagen før en udenlandsrejse og gode råd var dyre. Det er vanskeligt at flyve med kun 1/2 time mellem vandladningerne. Min datter, som skulle følges med mig, sagde: du skal bare ha Urte-Pensil, dem har jeg med. Så jeg fik Urte-Pensil 2 kapsler 3 g i døgnet. Det fik jeg så og det hjalp allerede i løbet af dage og efter 1 døgn var jeg oppe på 1 1/2 time mellem vandladningerne. Det har jeg så taget siden. Min læge siger det tyder på en kronisk blærebetændelse, som uheldigvis ikke kan fanges ved urindyrkning. Han har også ordineret mig at prøve Haiprex, et stof, som udvikler formaldehyd i blæren i surt miljø. Det virker næsten lige så godt som Urte-Pensil, men det er svært at få en sur urin, når man som jeg spiser mange grøntsager. I den forbindelse undrer det mig, at der ikke på indlægssedlen til Haiprex står vejledning i hvordan man får sur urin. Det er vigtigt, at den ascorbinsyre man tar for at få sur urin ikke er "syre-neutral".
    Ved søgning på nettet har jeg fundet een anden beretning om god effekt af Urte-Pensil på blærebetændelseslignende sygdom, men jeg har ikke adressen herpå lige her. Men jeg synes også der er noget der tyder på, at det kan være gavnligt, at holde urin-pH under 7 ved irriteret blære, men man skal nok være opmærksom på, at det kan øge risikoen for dannelse af blæresten.
    Jeg er producenten af Urte-Pensil meget taknemmelig.
    Alexir63
  • Hej, jeg er 54 og kan nikke genkendende til jeres symptom beskrivelser. Og "manglende" behandling, jeg har gennem de seneste 8-9 år haft de samme smerter og gener, dog kun i perioder. Der kan gå et 1/2 år eller mere uden smerter, når smerterne kommer varer det typisk 2-4 uger, hvorefter det klinger af igen.
    Jeg er ikke sikker, men jeg tror at det der hjælper mig, er at drikke rigeligt vand, og skære ned på kaffen.
    Jeg vil nu også forsøge mig med Urte pensil
    Brian
  • Hej

    Kæmper med samme tema.
    Smerter i og omkring blære og bækken, oppustet mave, fordøjelses problemer/vægttab, svimmelhed, og lettere irritation omkring urinveje.

    Kosten og stres betyder meget, spiser glutenfri og nul kaffe. Det har hjulpet en del.

    Går desuden til behandlinger med kranio sakral terapi, dette har på en eller anden måde også gjort gavn.

    Det har en tendens til at blive forværret hvis jeg sidder for meget ned, og kulden om vinteren har til tider været et helvede.

    Spiser lige nu en del vitaminer og mineraler samt olier og bi pollen, men vil bestemt også prøve urte pensil.

    Dette har stået på siden april 2014 on and off. Har i denne periode troet mange gange på at nu er alt i orden, men pludselig kommer det snigende igen, særligt i vintermånederne.

    Kom endelig med flere gode erfaringer.
Log in eller Registrér for at kommentere.