Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

penis Problem

Redigeret 20 januar, 2010, 21:07 i Åben debat for mænd
Hej netdoktor, jeg er en dreng på 17 snart 18 år, og jeg tror jeg har forhuds forsnævring, jeg kan ik trække forhuden tilbage i stiv tilstand men der er dog ingen problemer i slap tilstand, jeg har ik haft rigtig sex endu, men havde på et tidspunkt en kærste, anyways, vi ville have samleje, jeg var klar over mit problem, men besluttede mig for at prøve alligevel selvom hun in vidste noget, ved indtrængen prøvede min forhud at komme tilbage og de lykkedes men havde voldsom smerte så jeg blev nødt til at trække mig, og når jeg "kommer" er det ik ret meget, jeg har læst mig frem til at jeg kan blive "omskåret" men tør ik da jeg har nogle venner der har fået omskåret deres penis, og de sagde at det gør TOTALT undt, og jeg er i forvejen ik så meget til nåle og skarpeller, Hvad gør jeg Hilsen Thomas

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Thomas17, Jeg er mand på 27 år og havde også samme problem som dig da jeg var helt ung. Jeg vil sige at har du det problem nu, så er det slet ikke rart og være sammen med din kæreste (intimt) . Mht. til renlighed så ved jeg ikke om du har problemer der. For det kan være meget svært og holde den ren, når man har svært ved at trække forhuden helt tilbage.

    Jeg blev selv omskåret da jeg var ca. 10 år. Og i dag har jeg ikke fortrudt det en eneste gang, selvom jeg ikke rigtig havde noget valg. Men i dag er jeg rigtig glad for det. Det er meget mere hygiejnisk og jeg kan med næsten 100 % garanti fortælle dig at de piger jeg har været sammen har også fortalt, at det er meget mere lækkert for dem at manden er omskåret. ( Det er jo kun et plus)

    Jo det gøre lidt ondt i starten men det går over efter et par dage. Men resultatet er helt sikkert det værd. I dag kan hverken mig eller min partner forstille os at jeg ikke var omskåret.

    Håber ikke at dine venner skræmmer dig for det er ikke særlig sjovt at have det problem. Snak med din læge om det, han/hun ved sikkert hvad der er bedst for dig.

    Held og lykke
  • Indstillinger
    Mine venner ved ik jeg har det :S, det er ik så svært at rengøre den, men findes der ik en anden udvej en omskæring? for så er jeg da villig til at give det et forsøg, som sagt skapeller og sprøjter og nåle er ik lige min sag :S
  • Indstillinger
    Hvis du har så store problemer med forhudsforsnævring, at du ikke kan gennemføre et samleje, bør du først og fremmest gå til din læge og der få en faglig vurdering af lige præcis din situation. Nogle kan være heldige, at det kan løses med en salve, men det kan man altså ikke vurdere her på et debatforum.

    Hvis det så bliver vurderet, at i din situation vil det være bedst med et indgreb, så kan du jo selv vælge, om det er det, du vil.

    Rigtigt mange mennesker går gennem livet med store problemer, fordi det "gør ondt" at få det løst. Det vil nok vise sig, at gøre endnu mere ondt ikke at få det løst, hvis det er.

    Ingen mennesker lever et totalt smertefrit liv, og de største smerter er nok frygten for for smerten, så jeg vil da bestemt foreslå dig at gå til den læge, finde ud af, om du skal opereres eller ej, så er du afklaret om det og behøver ikke gå og frygte alt muligt, og et sådant indgreb er da ikke sjovt, men så er det heller ikke værre.

    Og nej, jeg har ikke prøvet det, jeg er kvinde, men jeg er gift med en mand, der har prøvet en operation i det område, der var en hel del mere omfattende. Det var en operation for en krummerik, man var altså helt inde i penis, og altså ikke "kun" forhuden, og han var da lidt generet de første dage efter, men kun om natten og der klarede han det ganske udmærket med noget smertestillende - og det var endda kun få dage.

    Så - medmindre du også har en psykisk sygdom, hvad intet i dit indlæg tyder på - så bid tænderne sammen og få løst dit problem; du vil bagefter være glad for det og tænke, at "herregud var det det, jeg gik og var så bange for".
  • Indstillinger
    Jeg har nu bestilt tid hos min læge. håber da selvfølgelig ik at jeg skal opereres men hvis det er nødventigt må jeg jo gøre det :S
  • Indstillinger
    Det var godt at du har fået tid hos din læge. Det er første skridt. Nu skal du bare tage det roligt, for der er en løsning til dit problem. Vær ikke bange hvis han nu siger, at du skal opereres. Det kan også være at han giver dig noget salve, som du kan bruge i første omgang ( Som også er blevet nævnt af en anden) .

    Vær ikke flov eller noget over det. Der er rigtig mange mænd, som har det problem og ikke gøre noget ved det, du er bare sej at du gerne vil have problemet løst.

    Held og lykke med det
  • Indstillinger
    kom også lidt til at tænke på hvordan dette problem opstår.
Log in eller Registrér for at kommentere.