Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Herpes

24

Kommentarer

  • Lige en god nyhed ang. herpes-virus. Vi er en familie på 2 voksne og 4 børn, som alle har haft herpes omkring munden/læberne. Det har vi ikke mere, fordi vi købte et produkt over Ebay, som hedder Barlowes antiviral elixir. Det virker ved at man putter en meget lille dråbe på det angrebne sted, som så får viruset til at flytte sig til et andet sted, men kun med ca. den halve styrke. Så putter du en lille dråbe på der, som så får viruset til at flytte sig igen osv. Efter en 3-4 flytninger er der ikke mere kraft i viruset til at gå i udbrud og det er i praksis næsten dødt. For at komme det kvit, skal man også putte en lille dråbe lige foran ørerne på kinderne, da det åbenbart er her viruset bor, når det ikke er i udbrud. jeg har ikke haft det siden behandlingerne og det har mine børn heller ikke. Men vær meget forsigtig med størrelserne af dråberne, da det er et meget kraftigt produkt. Og det skaber som regel et sår, der hvor man putter dråberne på kinderne. Såret heler dog fuldstændig op efter ca. 14 dage - er vores erfaring. Det gør ydermere forbandet ondt i ca. 5 min. Jeg har aldrig hørt fra andre at man kunne blive fri for herpes virus, men det er vi nu. Der er flere som på nettet har skrevet om at det har den samme effekt ved kønsherpes, der sidder viruset bare for enden af halebenet, når det ikke er i udbrud.
    Produktet virker tilsyneladende også på fodvorter. Det har jeg prøvet ved 2 af mine børn og vorterne er næsten forsvundet nu efter 3 behandlinger og ca. 1 måneds tid(har glemt det nogen gange). Men det er kun en erfaring vi har.
  • balthazar69!

    Det lyder jo helt fantastisk. Kiggede på det der ebay, der så vidt jeg kan se er en udenlandsk hjemmeside. Jeg kunne ikke lige finde det middel, du omtaler, men det er også lige meget, for mit spørgsmål er egentlig også, hvordan du har fået undersøgt at et sådant "mirakelmiddel" ikke er farligt?

    Vi hører jo gang på gang om netop diverse "mirakelmidler" som er købt på en udenlandsk hjemmeside, som måske nok har virket på den pågældende lidelse, men som som altså har vist sig at være direkte livstruende eller invaliderende.

    Eftersom du ikke bare bruger det selv, men også på dine børn, vil jeg spørge dig, hvordan man egentlig undersøger, om noget sådant er uskadeligt for andre vitale dele af kroppen?? Det går jeg da ud fra som givet, at du har gjort?

    Kan man tale med sin læge - eller skal man over en farmaceut eller hvordan??

    Jeg spørger af ren nysgerrighed, for noget sådant lyder da besnærende, men jeg ville ikke vove at smøre noget sådan på mig selv og da slet ikke børn, uden at vide om det var et ordentligt gennemtestet og lovligt middel.

    Så - hvordan undersøger man egentligt noget sådant?
  • Hej alle

    Jeg har haft stor succes med at sørge for at få den daglige mængde a-vitamin, der er anbefalet. A-vitamin skulle styrke slimhinderne. Se dette link: http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitamina.htm

    Man skal dog passe på med at tage for meget, da man kan få a-vitamin-forgiftning. Men gulerødder er en god kilde, da kroppen så selv danner det a-vitamin, den har brug for.

    Jeg har haft Herpes, fra jeg var 16, hvor jeg de første år var meget plaget af det. Men siden jeg begyndte at tage tilskud med a-vitamin, har jeg kun haft et udbrud ca. hvert 3. år, og det varer kun en uges tid. Så det er helt klart til at leve med.

    Håber, I kan bruge det:-)
  • Hej

    Til alle jer med faste partnere, hvor EN af jer har herpes...

    Dyrker i ubeskyttet sex? Hvis ja har den Herpes-frie jo saa accepteret risikoen for at blive smittet...

    Hvor mange har smittet deres partnere ved at dyrke sex uden for perioden med udbrud?

    Jeg har MEGET svaert ved tanken om sex med gummi resten af mit liv og det har min kaereste ogsaa.

    Er opfattelsen at man kan dyrke "risikofri" sex naar man ikke har udbrud? Jeg har taenkt paa en vedligeholdende kur af Aciclovir, men det giver STADIG ikke nogen garanti for ikke at smitte.

    - Niels
  • forkølels sår kan sagtens smitte ved oral sex. husk det så pas på... man kan få forebyggende behandling mod herpes... så det betyder altså at ens kæreste ikke tilfældigvis har haft sex med en anden....
  • Hej jeg har lige fået Herpes, det gør meget ondt.
    Jeg er virkelig blevet skræmt af at læse alle dem der har uddbryd hele tiden.
    Hvordan kan jeg fjerne smerten og hvordan kan jeg ungå at få udbryd?
  • ved at styrke immunforsvaret med en multivitamin dagligt
  • Hej! Jeg vil lige skrive min historie herinde forhåbentlig er der nogen der kan have samme succes, jeg fik i okt konstateret herpes og derefter havde jeg udbrud heletiden! Jeg røg på piller og creme men var heldig hvis jeg var symptom fri i en uge - min mand og jeg arbejder på at få barn nummer to så var helt ødelagt da det nærmest var umuligt at have sex, jeg læste i debatten herinde om noget der hedder barlows antiviral elixsir og jeg var klar på at gøre alt for at få det slået lidt ned da hverken læge eller gynækolog lod til at være særligt betynget af det.
    Så jeg bestilte denne elixsir over nettet fra USA, de lover ikke at man bliver kureret men at det kan hjælp i mere eller mindre omfang hvilket var godt nok til mig! Jeg gik igang med at bruge den, det er en blanding af urter og lufter ret kraftigt, en dråbe på blæren og en dråbe på halebenet fordi at virus skulle være lokaliseret der, det svier! Og brænder! Formålet er at man kvæler udbruddet og det så hopper til et nyt sted og man giver dråber der hvor det hopper hen.
    Jeg endte med at have et udbrud der varede 3uger fordi det hoppede til nyt område hver gang, jeg havde sår på lænden og huden skallede dernede men som sagt var jeg klar til at gøre alt, efter tre uger var der ikke flere udbrud Juhu ( min mand syntes at jeg lugtede noget så slemt) men det var det hele værd! Jeg har nu været fri for udbrud i snart 4uger og det er på trods af at jeg har været syg også.
    Det er helt fantastisk! Kan mærke at jeg er blevet glad igen, går selvfølgelig stadig med tanken om at det måske kommer igen men pt er der ingen tegn på det overhovedet:-)

    Hilsen hende den glad:-)
  • Hej allesammen.
    jeg er usikker på om jeg har herpes.. jeg har nogle små knopper under penishoved, men de gør ikke ondt på nogle måder? vil i ikke hjælpe mig ?
  • Aciclodan tabletter
    Firma
    PharmaCoDane
    Indeholder
    Aciclodan er et middel mod herpesinfektioner.
    Virksomme stoffer
    Aciclovir
    Anvendes
    Aciclodan anvendes til behandling af infektioner med herpesvirus, fx alvorlige tilfælde af forkølelsessår på læberne, herpes på kønsdelene, helvedesild samt skoldkopper i de få tilfælde, som kræver behandling.
    Virker
    Virker ved at hæmme dannelsen af herpesvirus i herpessmittede celler.
    Dosering
    Findes som tabletter.
    Dosis afhænger af sygdommens art og sværhedsgrad.
    Akut infektion i hud og slimhinder
    Akut behandling. Voksne og børn over 2 år. Sædvanligvis 800 mg 3 gange i døgnet i 2 dage eller 200 mg 5 gange i døgnet i 5 døgn.
    Børn under 2 år. 400 mg 3 gange i døgnet i 2 dage eller 100 mg 5 gange i døgnet i 5 døgn.
    Langtidsbehandling. Voksne. 400-800 mg i døgnet fordelt på 2-4 doser.
    Forebyggende behandling. Voksne og børn over 2 år med nedsat immunforsvar. 200 mg 4 gange i døgnet.
    Børn under 2 år med nedsat immunforsvar. 100 mg 4 gange i døgnet.
    Bemærk: Behandlingen skal indledes hurtigst muligt efter udbrud.

    Helvedesild og skoldkopper
    Voksne. Sædvanligvis 800 mg 5 gange i døgnet i 7 døgn.
    Børn over 6 år. 800 mg 4 gange i døgnet i 5 døgn.
    Børn 2-6 år. 400 mg 4 gange i døgnet i 5 døgn.
    Børn under 2 år. 200 mg 4 gange i døgnet i 5 døgn.
    Bemærk: Behandlingen af helvedesild skal påbegyndes hurtigst muligt og senest 3 døgn efter udbrud.
    Graviditet
    Kan om nødvendigt anvendes.
    Amning
    Kan om nødvendigt anvendes.
    Mulige bivirkninger
    Almindelige (1-10%)
    Generelt/øvrige biv
    Feber, træthed.
    Gastro-intestinale biv
    Kvalme, opkastning.
    Neurologiske/psykiske biv
    Hovedpine, svimmelhed.
    Hud
    Hudkløe, hududslæt, overfølsomhed over for lys.

    Ikke almindelige (0,1-1%)
    Immunologiske biv.
    Allergiske reaktioner.

    Sjældne (0,01-0,1%)
    Gastro-intestinale biv
    Påvirkning af leverens funktion.
    Immunologiske biv.
    Alvorlig allergisk tilstand med hurtigt blodtryksfald, åndedrætsbesvær og evt. kramper (anafylaktisk chok).
    Urogenitale biv
    Nyreskade.

    Meget sjældne (< 0,01%)
    Gastro-intestinale biv
    Leverbetændelse.
    Neurologiske/psykiske biv
    Konfusion, hallucinationer, bevidsthedssvækkelse, kramper.
    Urogenitale biv
    Dårligt fungerende nyrer.
    OBS
    Dosis skal nedsættes ved dårligt fungerende nyrer.
    Samtidig anvendelse af andre lægemidler
    Det er vigtigt at informere lægen om alle de lægemidler, du tager.
    Probenecid (middel mod urinsyregigt) øger virkningen af Aciclodan.
    Trafik
    Ingen advarsel.
    Findes som
    Tabletter. 1 tablet indeholder enten 200 mg, 400 mg eller 800 mg (delekærv) aciclovir.
    Identifikation
    Dispensationsform og styrke Præg Kærv Farve Foto
    Tabletter 200 mg VS1 Ingen kærv Hvid Billede
    Tabletter 400 mg VS2 Ingen kærv Hvid Billede
    Tabletter 800 mg VS 3 Delekærv Hvid Billede
    Tilskud, udlevering, pakninger og priser
    Tilskud Produktnavn Pris i kr.
    A Tabletter 200 mg ( Recept ) 25 stk. (blister) 62,90
    A Tabletter 400 mg ( Recept ) 60 stk. (blister) 186,70
    A Tabletter 800 mg ( Recept ) 35 stk. (blister) 121,40


    Webshop

    ReceptmedicinHåndkøbsmedicinAndre varer

    Find dit apotek

    Se oversigten
Log in eller Registrér for at kommentere.