Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tung vejrtrækning

Redigeret 1 august, 2011, 14:00 i Lungeproblemer
Hej.

Jeg er en ung mand der har haft noget influenza agtigt i en uges tid, men nu er det stort set gået over.... Ingen hovedpine, feber eller anden ubehag!
Men jeg har stadig lidt problemer med vejrtrækningen, det er ikke sådan at jeg gisper efter vejret og der er ingen "mislyde", men jeg føler at jeg skal konsentrere mig mere end normalt når jeg trækker vejret! som om at jeg ikke optager det ilt jeg skal ved vært åndedræt. dette har stået på i 2-3 dage siden influenzaen...

Jeg har astmatisk-allergi og jeg er ryger men det har aldrig givet mig nogle problemer med vejrtrækning ud over når jeg går i seng nogle gange, og det kan altid løses med et par sug i min inhalater!

Spørgsmål:
Er det almindeligt at have en lidt tung vejrtrækning efter Influenza?
Skal jeg gøre noget andet end at lade det være?

Mvh. Joe
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, du skal lade være med at ryge. Det lyder da, som om dine lunger og bronkier kunne trænge til det.
    Vil du ende, som min mand, der til tider gisper efter luft.
  • Indstillinger
    @Persille

    Må jeg råde dig til ikke at give folk råd til noget herinde... det var virkeligt et dårligt og ubrugligt svar! jeg tager faktisk min tilstand seriøst!

    Jeg ryger ca. 3-5 cigaretter om dagen og jeg er 22 år, tvivler på at det er deres skyld...
    og vi ved jo alle at det er skadeligt at ryge, det er ikke sådan et svar jeg
    leder efter!

    Jeg tænker mere på om det er tegn på bronkitis, eller om det er en normal reaktion på
    influenza at have lidt tung vejrtrækning?

    Skriv venligst hvis i har oplevet lignende selv eller hvis i ved hvad det kan være?
  • Indstillinger
    Kommer hermed persille til undsætning, selv om jeg er sikker på, hun selv kan svare for sig.

    Selv 3-5 cigaretter dagligt kan sagtens give de symptomer, du fortæller om, især når du i forvejen har astmatisk allergi, så mit råd til dig ville da også være at du skulle forsøge at lade være med at ryge, men det skal jeg nok lade være med. Gæt i øvrigt hvad en læge ville foreslå dig, hvis du henvender dig med disse symptomer og samtidig fortæller, at du ryger - godt nok kun lidt, men alligevel.

    I øvrigt er det da en uartighed at bede folk afholde sig fra at deltage i debatterne, fordi der kommer et forslag, du ikke bryder dig om.

    Skrevet i øvrigt af en, der selv er ryger, men altså ikke har vejrtrækningsproblemer.
  • Indstillinger
    TIL JOET87

    HVORFOR SKRIVER DU IND TIL DEBATTEN----HVIS DU IKKE KAN LIDE DE SVAR DU FÅR

    HAVDE DU TÆNKT DIG --AT VI SKULLE STRYGE DIG MED HÅRENE----OG SIGE --HVOR ER DET SYND FOR DIG
    AT DU IKKE SKAL RYGE CIGARETTER----

    FOR DET ER JO DEM DER GØR DIG SYG

    NÅR DU HAR LAGT DEM PÅ HYLDEN CIGARETTERNE ---SÅ SKRIV IGEN ---

    SÅ PRØVER VI OM VI HAR GLEMT VORES FØRSTE MØDE
    OG PRØVER PÅ AT VÆRE LIDT SØDERE
    VENLIGST
  • Indstillinger
    OKok...

    Jeg gir jer ret i at det ikke var en pæn meddelelse til Persille....

    Men jeg tror ikke på mine pludselige problemer med vejrtrækning har noget med min rygning at gøre, selvom smøjer selvfølgelig ikke hjælper! Vi ved alle smøjer ikke er godt!

    Det eneste jeg prøvede at sige til Persille var at hun ikke behøver at spørge hvad jeg gerne vil ende som, hvis hun vil svare mig kan hun svare mig ordenligt! og ikke sige hvad jeg SKAL gøre og spørge mig om jeg vil ende som en der ikke kan trække vejret for gæt engang hvad mit svar er...NEJ TAK PERSILLE! Hun behøver ikke virke truende!
  • Indstillinger
    For resten tak for dit svar Lotte123... det er brugbart og du oplyser professionelt! tak igen
  • Indstillinger
    du spørger --eller skal jeg gøre noget andet----og det giver persille et godt bud på
    du har asmatisk allergi
    jeg ser lige foran mig et grotesk billede---

    du pulser og inhalerer på en cigaret
    næste øjeblik inhalerer du astma spray---

    hvordan syntes du selv det billede ser ud
  • Indstillinger
    Solo lad nu være med at pive mere, kan vi glemme min besked til Persille nu....

    Det er rigtigt hvad du siger, det er ikke det perfekte billed!
    Min allergi er dog meget mild og bruger sjældent min medicin... og som sagt har blandingen aldrig givet mig problemer, så jeg synes jeg har god grund til at tro det ikke er det der er problemet!

    Men bare lige for at fornye lidt:
    Kan man lide af let vejrtræknings besvær i dagene efter Influenza?
    eller bør jeg få det undersøgt!
    Og så skal jeg nok prøve at stoppe med at ryge... Jeg er mere interesseret i følge symptomer til Influenza?
  • Indstillinger
    man kan godt lide af vejrtræknings-besvær efter influenca---men du skal få dine lunger efterset ---for man får tit lungebetændelse efter influenca---jeg siger ikke du har det ---men få det kontroleret ---for hvis det er sådan skål
    du have pencelin ----så kommer du hurtig over det ---
    men søde ven --spar nu dine penge til noget andet end de cigaretter
    for ellers får du ingen piger til at kysse dig ---
  • Indstillinger
    Hehe tak for svaret solo!

    Jeg vil se det an til på Mandag men hvis det er der endnu vil jeg få det set på...
    Jeg har været på en pincillin kur fra Februar til Maj i 2009... er det et problem? er det ikke noget med at man ikke må tage det for tit?
    Og det med pigerne er et argument jeg ka' lide :)
Log in eller Registrér for at kommentere.