Hjem Muskler, led og knogler Fod- og knæskader

Hælspore eller? Gode råd søges

Redigeret 12 november, 2010, 05:44 i Fod- og knæskader
Langsomt tiltagende har jeg haft ondt i min højre hæl de sidste 2 måneder, smerten sidder i siderne af hælen og er værst i weekenderne, hvor jeg ikke går i høje hæle, som jeg gør til dagligt på job.
Jeg undrer mig over hvad det er, men symptomerne lyder som hælesporer, som jeg godt nok ikke helt forstår, idet hælen jo ikke er særligt belastet i det daglige.
Jeg er godt nok overvægtig, men skulle en fodpude have problemer, burde det være foran på foden pga de høje hæle.
Er der nogen der har et godt råd?

Kommentarer

  • Jeg trådte forkert til Aerobic ...og knaldede en bar fod ned i gulvet...da jeg steppede ned fra en skammel.

    Resultat: hælspore og enorme smerter ½ år bagefter..jeg måtte gå til fys og få laser behandling ..det hjalp og så at undgå overbelastning.
  • Som fynboerne siger" det gør dævlerneme ondt", og en hælspore er næsten ulidelig med hensyn til smerter. Havde det i næsten et helt år, hvor jeg humpede af sted hver dag på jobbet. Gik til lægen, da jeg troede det kunne opereres væk, men det ville han på det bestemteste fraråde. Nej, sagde han du køber sådan en indlægshæl hos skohandleren, skærer et hul lige nøjagtig der hvor hælsporen er. Det gjorde jeg så, og i løbet af tre uger var den total væk, og der har aldrig været noget siden, og læderhælen hænger i mit lille værktøjsskur til minde om en dygtig læge.
  • Kan godt læse at en hælespore kan komme rimeligt nemt, ved ikke om det er det, men må nok gå forbi lægen og høre. Eller bare få købt et indlæg til fodtøjet...
  • Jeg fik en hælspore i efteråret 2007, og forsøgte alt muligt men uden held.
    Jeg kontaktede Hamlet via en sundhedsforsikring på jobbet og blev opereret i oktober 2008, hvorefter jeg sad i rullestol i en måned hvor der ikke måtte støttes på foden, og dernæst gik jeg på krykker og støttede mere og mere, dag for dag - i sammenlagt ca. halvanden måned med genoptræning hos fysioterapeut.

    Derfra er det bare gået fremad. Operationen gik ud på (for mit vedkommende), at bundpladen til hælen blev savet over og sporen fjernet, samtidig blev senerne fra der hvor de hæfter til musklen under stortåen og ned til hælen, skrællet af, så de blev smidigere, og det var en utrolig lettelse.
    Jeg har været meget bange for at det skulle gå galt, så jeg har ikke løbet, hoppet osv. i hele 2009, men nu føler jeg at jeg er klar igen, og starter så småt op med at løbe til foråret.

    Jeg kan varmt anbefale en operation.
  • Jeg har været virkelig plaget af hælspore - havde følelsen af at gå på en syl - i flere måneder, og jeg troede ikke, at der var meget andet at gøre end at vente på, at det ville gå over af sig selv. Nu har jeg imidlertid fået tre gange akupunktur med en uges mellemrum hos egen læge - og hælsporen er væk !
  • Jeg havde for nogle år siden store smerter i min hæl. Jeg kunne have svært ved at gå , så ondt gjorde det somme tider.
    Lægen sagde: hælspore og jeg fik en binyrebarkhormon indsprøjtning i hælen, som ikke hjalp.
    Derefter fik jeg ingen hjælp, men måtte gå med smerter.

    Det viste sig at være vores trappe, der havde skylden. Da vi senere fik en ny trappe forsvandt mine smerter. Jeg ville aldrig have troet , det kunne give så store smerter, hvis ikke jeg selv havde oplevet det.
  • det lyder for mig som en hælspore,... præcis som jeg selv havde det... jeg købte en actipatch...
    som fik det til at gå helt væk efter jeg havde sovet med den 8 dage,...

    link:

    http://www.actipatch.dk/PRODUKTER.4.asp ... roductid=4
Log in eller Registrér for at kommentere.