Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problemer med forhudsforsnævring efter operation

Redigeret 4 januar, 2010, 16:58 i Åben debat for mænd
Hej, jeg blev for 2. gang opereret for en forhudsforsnævring i dag. Den første gang tilbage i oktober blev der lagt et såkaldt dorsalt snit (svjv). Det var pænt udført, men det viste sig, at snittet ikke var "stort nok" - at forsnævringen, der forhindrer forhuden i at komme over penishoved, ikke var løsnet nok. I dag har jeg så fået lagt endnu et snit, der skulle gå dybere. Igen fint udført, men her til aften, efter rengøring og tilbagetrækningstræning, fornemmer jeg, at snittet _stadig_ ikke er godt nok, og noget af huden stadig er for stram til at trække over hovedet i halverigeret tilstand. Det er selvfølgelig møgirriterende, når det egentlig skulle være et meget enkelt indgreb. Samtidig bliver der nu ophobet mere løs forhud, der sidder som en præstekrave rundt om hovedet når huden trækkes tilbage, hvilket ikke ligefrem er kønt (eller funktionelt under sex for den sags skyld)..

Hvad siger I, - er det for tidligt at bedømme indgrebet, så jeg bør vente med at ringe til hospitalet og sige, at det stadig ikke er godt nok.. Det bløder selvfølgelig stadig, men det virker ikke specielt hævet, så jeg kan ikke se, at det skulle blive mere løst end nu når arret er helet - heller ikke gennem daglige øvelser med at trække forhuden tilbage. Skal jeg evt. gå efter en omskæring næste gang?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skulle være gået efter en omskæring allerede første gang. Ingen forhud = ingen forhudsproblemer.

    Jeg blev omskåret for otte år siden og har det fint med det.
  • Indstillinger
    Tak for svaret. Konklusionen her efter et par uger er også, at jeg går efter en omskæring næste gang. Hvad med følsomheden, - man hører jo om, at den svinder med tiden.. er der nogen sandhed i det?
    Og er der et bestemt snit, som er pænere end andet? Her tænker jeg på, hvor højt der skal skæres på skaftet.
  • Indstillinger
    Frygt ikke for nedsat følsomhed efter omskæring. Det er noget opreklameret pjat, som ikke har noget på sig.

    Hvor højt opppe snittet skal lægges er nok en smagssag, men her kan du se nogle eksempler http://www.icon.co.za/~hugot/circum/circum.htm

    Mit snit ligger cirka 1 cm oppe over glans.
Log in eller Registrér for at kommentere.