Hjem Hud og hår Hårtab

hårtab - kvinde

Redigeret 8 juni, 2017, 10:39 i Hårtab
HJÆÆÆLP. Jeg havde godt nok lagt mærke til at min hårpragt (meget kraftigt) begyndte at blive tyndere.
Dog er det på 4-5 mrd blevet meget tyndt - og jeg har vel tabt en tredjedel af mit hår nu.
Det er ligesom "skaldet" på nogle steder af hovedet, - dog mest foran til....
Jeg er 48 år. Håber at nogle har prøvet noget lignende - og kan hjælpe mig. ????
Hvad kan jeg dog stille op for at få mit hår tilbage ? Spiser b-vitaminer.
Tak for evt hjælp fra Bitten
«1

Kommentarer

  • Det hjælper at tage Silica. Det behøver ikke at være et dyrt mærke. B vitaminer snakker alle om, men det virker ikke. Jeg ved derimod, at silica hjælper. Min brors hår blev blankt og der kom små nye hår frem. Tager han ikke tabletterne i et par måneder kan det ses på hans hår.
    En anden ting er, du skriver bare pletter. Hvis der ligefrem kommer bare pletter og du har mistet så meget hår som du skriver, mener jeg du burde lade en hudlæge se på dit hår. Det kunne jo være en sygdom.
    Jeg har set en, hvis hår begyndte at falde af, håret mistede farven . Vedkommende blev helbredt. Håret og farven kom til dels igen.
    Tager du medicin, kan en bivirkning også være hårtab, desværre. Så burde du skifte til et andet mærke. bare lige en tanke, det har du ikke skrevet noget om.
    Jeg må lige nævne, det gik ca 6 måneder fra min bror begyndte at tage silica til det virkelig kunne ses. Jeg skal selv igang med at bruge dem også, fordi håret bliver blankt af det.
  • Når det primært er forand der er tale om hårtab er det formentlig androgent hårtab, altså arveligt betinget. Hvordan er din øvrige families hår? Dog kunne det også være en anden form for hårtab, altså pletvis hårtab. Jeg kan råde dig til at besøget Haarkliniken.dk du kan besøge dem i Aarhus og Kbh, de kan give dig en gratis forundersøgelse og formentlig give dig en diagnose. Du skal dog få taget en blodprøve hos din læge og tjekke om du mangler vitaminer, hormon niveau og stofskifte. Silica kan virke men ikke alle. Da din situation er mere alvorlig syns jeg du skal overveje Regain. B vitaminer kan virke, hvis du altså mangler vitaminet i din krop.

    pga af din alder kan det også være at du taber hår i forbindelse med klimateriet.
  • Kære alle

    Jeg læste for nylig i forbindelse med en jeg kender, der også har problemer med udtalt hårtab, en udmærket artikel om pletskaldethed her på Netdoktor, som beskriver både hvad man kan gøre, og hvad der kan forårsage pletskaldetheden. Jeg sætter lige et link på til artiklen:

    http://www.netdoktor.dk/kvinder/pletska ... vinder.htm

    Håber, det kan hjælpe :-)

    kh
    Cykelmyggen
  • Hej

    Min erfaring er at man kan spise hvike som helst piller uden at det virker,
    gennembrudet for mig var da en helsekost butik foreslog jeg fik styr på min optagelse af alle de kosttilskud jeg havde prøvet. De foreslog en mælkesyrebakterie i pulverform som hedder nds probiotic nr 9 så begyndte der at ske noget, men igen først efter 3 mdr hvor jeg syntes at kunne se det rigtigt. Det billigste sted jeg har fundet det er hos www.helsehelse.dk
    Jeg håber dette vil kunne hjælpe
  • Angående hårtab eller pletskaldethed vil det være en god ide at få kontrolleret sine thyreoideatal, hvis der er noget galt med stofskiftet , er der ofte problemer med blandt andet hårtab.
  • Jeg har ikke selv prøvet arcon tisane http://www.netspiren.dk/pi/Arcon-Tisane ... 4-455.aspx mod hårtab - Men jeg har hørt rigtig godt om det, så det kunne være en mulighed for dig.

    Held og lykke
  • Jeg har meget svært ved at se at disse helsekostprodukter afhjælper tyndt hår, jeg mangler en saglig dokumentation. fordi præparaterne er hundedyre og med den pris skal de simpelt hen dokumentere en effektiv hjælp. Alt andet duer ikke.

    Jeg har selv gennem tiden fået tyndt hår, fra at have en kæmpe manke er der nu en resterende tynd pisk tilbage.

    Iøvrig lider jeg af en irriterende hovedbundskløe som kan vedvare i flere måneder.

    Ingen kan finde en årsag, men en meget mærkelig ting var, at da jeg blev behandlet med nogle tabletter cortison for et hvepsestik, forsvand kløen i hovedbunden i 14 dage , for så at vende tilbage, men man kan jo ikke bare tage cortisontabletter for så får man nogle meget uheldige bivirkninger.

    Jeg ved ikke hvad man skal gøre og det gør lægevidenskaben åbenbart heller ikke.

    Men jeg vil ikke punmpe en stor spand penge i helseprodukter som har en tvivlsom effekt.
  • Mit hår er desværre også blevet tyndere, jeg ved det er arveligt. Jeg sørger for at tage silica og en god vitaminpille. Jeg tror ikke man kan gøre meget mere, medmindre det ligefrem er en hudsygdom man har.

    Min mor havde en forfærdelig kløe i sin hovedbund. Lægen kunne ikke hjælpe. En dag jeg var på apoteket fortæller jeg om min mors kløe. Damen anbefalede en bestemt hårchampoo, den hjalp. Den fjernede kløen helt.


    Det var en champoo, der var beregnet til lidelser i hovedbunden. Jeg husker ikke navnet mere.
  • Glemte lige at skrive at alle produkter kan løbes i Matas :-)

    Og at Imedeen tabeletter også er velegnet til hud.

    Beaute Pacifique (life after 40) tabeletter har mange haft gavn af mht til eksem.

    Læste for nogle år siden en artikel, en hudlæge havde skrevet om disse som er en anti age pille, havde han ved et tilfælde opdaget, hjalp på en patient med svær eksem, så han anbefalede den. Men den virker forskelligt på folk, har tidligere undesøgt det, mange havde gavnlig virkning, og andre ikke lige så gavnlig. :-)

    Håber i kan bruge noget af alt dette :-)
  • Silica har hjulpet mig. Mit hår gror hurtigere og er blevet stærkere - men kunne først se en fremtræden efter ca. 2 måneder.

    Men, find ud af hvilken blodtype du er - og køb eller lån bogen på biblioteket "spis efter din blodtype"

    Den har hjulpet mig.
Log in eller Registrér for at kommentere.