Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Gode råd mod tømmermænd?

Redigeret 10 december, 2009, 11:08 i Hovedpine og migræne
Sæsonen for julefrokoster er sat ind, og i den kommende tid vil mange danskere slås med tømmermænd. For nogle er det bare en hyggedag på sofaen. For andre er det mere alvorlige tømmermænd med opkastninger og ondt i hovedet.

Hvordan tackler du tømmermænd? Og har du måske fundet en virksom metode til at gøre dagen derpå lidt lettere at komme igennem?

Det allerbedste er selvfølgelig at holde igen med de våde varer - men hvis skaden er sket, kan det nu være rart at få et hjælpende råd med på vejen.

Vi glæder os til at høre dine erfaringer.

De bedste hilsner
Netdoktor

Kommentarer

  • Hej

    Jeg plejer altid at drikke masser af vand, når jeg kommer hjem fra en fest, hvor jeg har fået lidt for meget alkohol. Heri blander jeg lidt salt og sukker. Det smager ikke særlig godt, men det skaber balance i kroppen. Jeg har faktisk ikke haft det rigtig dårligt, siden jeg begyndte med denne kur.

    Er der mon andre gode råd?

    Venlig hilsen
    B
  • Jeg sørger for at drikke 1 glas vand pr. genstand i aftenens løb. Når jeg kommer hjem, tager jeg et stort glas vand og 2 panodiler. Jeg ved ikke, om det med panodilerne er særlig sundt......men det virker for mig :-)
    Dagen derpå står den på cola og krydret mad.
  • Hej Lotte og Abugge

    Ja, den med krydret mad og cola kan jeg godt sætte mig ind i - men det kommer helt an på, hvor slemme tømmermændene er. Hvis de er milde, så er ovenstående helt i top!! men hvis man er virkelig slemt medtaget, og virkelig har kastet alt op osv. (sorry for åbenheden!), så virker det for mig at starte lidt ad gangen med vand, varm the og f.eks. noget klar kyllingesuppe med lidt grøntsager, sådan en helt mild og basal suppe uden for mange fiks-fakserier, men blot varme, lidt god smag og lidt neutrale grøntsager og lidt lyst kød. Det virker i hvert fald for mig - og min mand er en skat, når jeg kan få ham til at lave det, mens jeg ligger brak på sofaen :-)
  • Hej.
    Ja vand ind i mellem øllene og vinen er supert at huske, men skulle det alligevel gå galt (altså hvor jeg både har fået vin OG øl) ved jeg så også godt hvad dagen efter byder på: Meget få timers søvn,opkast mange gange....og rigtig øv øv. Men en god ide er så at ta´en sodavandsis eller to......det er både forfriskende, sukkerholdigt og let at få ned. Når det så går lidt bedre indtager jeg et par blødkogte æg med RIGELIGT salt og hvis kroppen kan andet end at bevæge sig ud på badeværelset, sørger jeg for at komme ud og få noget luft,gå cykle whatever. Fjerne fokus fra tømmermændende.
    God jul.
Log in eller Registrér for at kommentere.