Hjem Infektioner Åben debat om rejsesygdomme og -medicin

malaria piller og ppiller??

Hej alle.
Jeg befinder mig i øjeblikket i New Zealand og har været hos en læge her og fået tre vaccinationer så jeg er klar til min videre rejse i Vietnam og Cambodia.
Efter at ha hentet mine malaria piller(doxycycline hyclate) til min kæreste og jeg, læser jeg på indlægssedlen at ppiller kan miste sin virkning ved samtidig indtagelse af malaria medicinen???
Skal jeg så stoppe med at tage dem og bare bruge kondom eller hvordan skal det forstås?

Håber nogen kan hjælpe mig.

Kommentarer

  • Hej April

    Hvis jeg var dig, ville jeg nok blive ved med at tage P-pillerne og så bruge kondom som ekstra beskyttelse i den periode, du tager doxycycline hyclate. Men det afhænger selvfølgelig af, hvor længe, du skal tage malariamedicinen. Hvis det er en meget lang periode, er der måske ingen grund til at tage P-piller, når du alligevel ikke kan stole 100 % på virkningen. Men hvis det er en periode af nogle ugers varighed, synes jeg ikke, at det kan betale sig at bringe rod i P-pille-indtagelsen.

    Hvis jeg var dig, ville jeg læse indlægssedlen meget grundigt og derudover søge oplysninger på midlet via www.google.dk

    Ovenstående råd er givet bl.a. på baggrund af følgende citat fra en Internetside om det pågældende middel:

    ”Birth control pills may not work properly while you are taking this medicine. Talk to your doctor about using an extra method of birth control.” Desværre kan jeg ikke lige nu finde den Internetside, hvorfra jeg har citatet. Men jeg er sikker på, at du kan finde lignende oplysninger og råd ved at søge.

    Læg også mærke til, at du skal beskytte dig ekstra mod sollys, da midlet gør huden ekstra lysfølsom.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Jeg synes i skal henvende jer til http://sikkervaccination.dk/ de er altid klare i mæglet og giver god service.
  • Hej Thor

    Det er lidt for sent, du kommer med rådet!

    Hvis trådstarter blev gravid, på grund af at malariamedicinen greb ind i P-pillernes virkning, er barnet nu 3 år gammelt, så vidt jeg kan regne ;o)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Jeg hørte det har mange bivirkninger.
Log in eller Registrér for at kommentere.