Hjem Sport, motion og ernæring Vitaminer og mineraler

Vitaminer og mineraler - sammenhængen

Redigeret 30 november, 2009, 06:13 i Vitaminer og mineraler
Jeg har forsøgt her på siden at finde ud af lidt mere omkring sammenhængen mellem de forskellige vitaminer og mineraler som skal til for at man er dækket optimalt ind.
Jeg er uddannet på landet, hvor det er den største selvfølgelighed ved fodring af dyr, at vitaminer ikke kan optages uden følgemineraler, og det samme den anden vej med at mineraler altid har et følgestof, men kan ikke lige finde samme formler for human ernæring.
Da jeg er begyndt at træne lidt, og dermed overveje lidt nøjere hvad jeg putter i munden, slog det mig at der må være nogen her der ved lidt om, hvilke tilskud der er optimale at tage så man får mest muligt ud af den motion man dyrker (Opbygning af muskelmasse, optimering af kondition osv.)
Vi taler ikke elite niveau, men blot motion for velvære, hvad skal der til for at minimere muskelømhed, hvilke mangler bør man være opmærksom på der kan komme når man ændrer sine motions vaner osv.

Vil rigtig gerne høre fra bla. Kameliadamen som lader til at være meget velbevandret i emnet.

Kommentarer

  • Hej

    Jeg melder mig også som en af dem, der gernen vil vide mere om dette emne. Jeg er ikke så interesseret i at opbygge muskler osv. men mere få den bedste udgangspunkt for at komme gennem vinterens mørke med god energi.

    Glæder mig til at høre fra andre, der ved noget om emnet, eller har personlige erfaringer.
    /Lotus
  • Hej Morten og Lotus

    Tak for tilliden, Morten. Selv om mine muskler bestemt ikke fejler noget og mit kondital formodentlig heller ikke, så tror jeg, at det vil være bedre at finde nogle Internetsider, der beskæftiger sig med emnet.

    Jeg har prøvet at finde et par stykker:

    http://iform.dk/traening/kost-og-traeni ... re-muskler

    http://www.fitnews.dk/default.asp?Actio ... s&Item=168

    Eller hvad siger du til denne:

    http://www.getbig.dk/