Hjem Muskler, led og knogler Fibromyalgi

Bailine

Redigeret 14 marts, 2010, 17:10 i Fibromyalgi
Er der nogle, der har erfaring i at få Bailine som behandling for Fibromyalgi. Tænkte det kunne være godt, da jeg har svært ved at få motion nok. Og vægten stiger lidt

Kommentarer

  • Hej, jeg ved ikke så meget om det du har, men jeg ved at min mor går til bailine, for at hjælpe på sin slidgigt i ryggen, og jeg vil sige at det hjælper rigtig meget og vægten falder også stille og roligt..

    Hilsen Helle
  • Hej,

    Hvad er Bailine for et produkt?

    Hilsen Charlize
  • Det er en behandling, hvor man får en masse ledninger, sat på rundt omkring på kroppen, og så bliver der sat lidt strøm til
    Det siges at 25 min giver det sammen som 3 timers hårdt trænning.
    Det er bare ret dyrt,
    Jeg har prøvet det for nogle år siden, før jeg blev syg, med stor efekt, på vægten,
    Ved bare ikke lige, nu hvor jeg har fået Fibromyalgi,
    Der ligger Bailine-center mange steder i Danmark
  • hej
    jeg har fået konstateret Fibromyalgi i 2004. Sidste år i januar var jeg med min søster til en pigeaften hos Bailine i Esbjerg. Det var en øjenåbner for mig. Siden har jeg gået dernede 2 gange om og ugen og har kunnet holde smerter i bl.a. armene nede, så jeg igen kunne spille badminton mere end 10-15 min. Jeg går der stadig, dog kun en gang om ugen og mine smerter er ikke så effektivt holdt nede som i starten - men jeg kan mærke det hjælper. Desuden har jeg "tabt" 18 cm fordelt over kroppen uden at have tabt kg. Super bivirkning hvis du spørger mig.
    Ja det er ret dyrt. Der findes vist også nogle klinikker som tilbyder noget tilsvarende - blot billigere?
    Desuden kan man også få behandling med strøm hos fysioterapeuten. Det er dog typisk kun en enkelt muskel (f.eks. på venstre arm) men det hjælper også meget godt.

    Er der nogen der har erfaring med søvnbesvær i forbindelse med fibromyalgi? Jeg er næsten mere træt når jeg vågner end når jeg går i seng.
  • jeg fik konstateret fibromyalgi for 3 år siden, og det sværeste har været at acceptere sygdommen. Fra at have været utrolig aktiv i 38 år og klaret ( næsten) alt hvad jeg ville, kunne jeg ingenting mere. har prøvet alt hvad der bliver tilbudt af forsk. behandlinger og tbl for smerter, men har nu opdaget at accept og selv forståelse for den dumme sygdom, gør at det er blevet meget bedre. Jeg har det godt nogle dage, og rigtigt skidt andre dage, og så må jeg tage hensyn til hvad det er bedst for mig på de forskellige dage. Så mit råd er til alle der har fibromyalgi: Lyt til kroppen og lær at leve med den, for det er alligevel den der bestemmer. Jeg har "smidt" alle de stærke piller væk, og glæder mig over alle de gode dage, og glemmer de dårlige. Jeg siger hver dag til mig selv: lev livet min ven, dagen der gik kommer ikke igen.
  • Jeg har også prøvet noget lignende Bailine - det hedder noget andet, som jeg ikke lige kan huske. Vores lokale fitnesscenter har et lokale, hvor man kan få behandlinger med ikke kun strøm, men også varme. I de elektroder, der sættes på kroppen, kan laves individuelle programmer. Jeg nød især varmen, der trænger dybt ind i vævet og afslapper musklerne. Derved kan der arbejdes med musklerne - f.eks. sagde 'træneren' til mig, at nu løb jeg på trapper eller nu svarede strømmen og strøm-rytmen til at lave mavebøjninger osv. Programmet var sammensat sådan at varmen var der hele tiden, hvilket gjorde det behageligt. Så kom måske 10 minutter med en slags prikkende fornemmelse, og 'træneren' står lige ved siden af og kan skrue op og ned så snart man ønsker det. Forskellige programmer i 5-10-15 minutters varighed blev sammensat efter mine ønsker og hendes forslag og til sidst ren massage og afslapning. Jeg nød det og tabte også cm. på kroppen. Desværre var det for dyrt at blive ved med :-(
    I øjeblikket har jeg meldt mig på et aqua tonings hold - varmtvandstræning. Det føles ret godt at få sig rørt uden at være mere øm end normalt. Har også lige meldt mig til chi gong, som er noget i stil med yoga, tai chi og callenetics. Det skulle være godt for nerverne med masser af afspænding og stille og rolige øvelser med fokus på vejrtrækningen, så det håber jeg kan hjælpe.
    Jeg har stadig ikke accepteret min tilstand, som reumatologen sagde fibromyalgi er, så jeg overvejer at melde mig til et mestringskursus i Århus-området, når/hvis de udbydes. Er der nogen, der har været på de kurser gennem Fibromyalgiforeningen?
    Hilsen Vibeke
  • Hej Sprutnik.
    Tak for de mail, om Bailine, jeg vil overveje og prøve det i Viborg.
    Og fint hvis jeg også kan smide nogle cm.

    Til Vibe…..Jeg har lige været i Herning, på Mestrings-kursus, en rigtig god dag.
    Der var en meget dygtig psykolog, der vidste en masse om sygdommen. Smerte-takling, medicin og stress.
    Vi fik en masse viden, om at takle sygdommen, til sidst kom Merete fra Fibrmyalgi-foreningen og fortalte en masse om alt det faglige, der er ved at have denne sygdom. om du så skal rejse til KBH så er det, det værd.

    Kea………. Jeg tror du har ret i at, når man først accepterer sin sygdom, og evt, bliver færdig med sin afklaring med kommunen, så får man det bedre,
    Susanne
Log in eller Registrér for at kommentere.