Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Familie besøg

Lige så meget som man "elsker sin familie"...hvor kan det dog være et ¤%¤%&¤%¤ at have dem på besøg ?

Forestil jer 4 parter bestående af hvert ...lad os sige to par...og to af parrene her mor og far og så derer søn og hans veninde (de er sidsti 30'erne) ja de taler ikke sammen...forstil jer så hvilken stemning det gir og hvor hårdt de resterende to hold skal kæmpe for at holde snakken igang mens de her siddende ved samme bord kæmper om at ignorere hindanden mest mulig !

Forestil jer så at i er den der har fødselsdag og i er lidt diskret med hvad ifylder på trods af i holder fødselsdag...men den ene af de tilstede værende krigende parter ...med fynd og klem går op i din alder og skal råbe og skrige den op skønt i egentlig ikke bryder jer om det og bare havde inviteret dem til boller osv og mad og vin ja alt .

Men fordi vedkommende har det lidt svært så kan respekten for andre ligge et lille sted så det skal cementeres hvilken alder du har...

Du blir nu så nervøs at du ikke kan li at invitere en evt kæreste fordi ham her der har det dårligt med sig og sin familie og sin potens nok skal sørge for at du også får det dårligt ved liiiige at komme til at sige din alder eller ved bare at inistere "jamen det er da naturligt hvorfor er det en hemmelighed ?" Velvidene at "dig" generer det og du ser ikke sådan på det...du ville ønske han bare ku være ligeglad og klappe i.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu har dit indlæg stået ubesvaret et stykke tid, og jeg har da kigget på det flere gange, men kan altså ikke rigtigt finde "hoved og hale" i det; jo du beskriver en fiktiv situation, som nok alligevel ikke er så fiktiv endda.

    Det handler - for mig at se - om nogle familiemedlemmer, der ikke kan døje hinanden, der en inviteret til fødselsdag??? Så vidt, jeg kan vurdere, så var det ikke et større selskab, så hvad med - hvis du ellers kan lide dem hver for sig, men altså ikke sammen - at så invitere dem hver for sig? Fordelen er da, at du netop kan fordybe dig i de enkelte og ikke skal forholde dig til flere på en gang.
    Desværre opleves det jo ofte, at nogle familiemedlemmer ikke kan døje hinanden og synes det er helt rimeligt at ødelægge enhver familiesammenkomst med deres uoverenstemmelser. Man kan så vælge enten at lade være med overhovedet at invitere "urostifterne", eller som nævnt invitere dem hver for sig.

    Og så handler det om en alder, som man ikke må tale om? Jeg mener, hvis det er familie, så ved de vel alle, hvor gammel, man er?

    Til sidst er der vel som sådan heller ingen regel om, at man skal "elske" hinanden, fordi man tilfældigvis er i familie.

    En god bekendt sagde engang: "Sine venner vælger man selv - familie har Fanden skabt."

    Er dit indlæg rigtigt forstået?? Jeg tror du har en pointe med netop et emne omkring familierelationer og hvad "man" skal og ikke skal i den forbindelse, men jeg ved jo så ikke, om det var det, du mente?
Log in eller Registrér for at kommentere.