Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Indlæg til eftertanke,! Pas! på med at ønske diagnose.

Redigeret 18 november, 2009, 11:30 i Fibromyalgi
kære Alle. Her kan du/I læse en beretning, der måske får dig/jer til at tænker nærmere over din/jeres situation. Og specielt ønsket om at få en diagnose FIBROMYALGI.

Kort fortalt fik jeg diagnose FB. 6år tilbage, jeg er 54år Q. Igennem 25år med tiltagende DIFUSSE smerter i hele krop.

Med ca. 10års mellemrum henv. til Reuhm.-Arbejdsmedicinsk-Fredberg. mv.

Har arbejdet med mennesker, indenfor dag-og døgnområdet. Blev mere tiltagende udmattet, træthedssyndrom mv. mv. mv.

Blev 05. Diagnostiseret på Frdb. med Fibromyalgi.
Smed HÅNDKLÆDET i ringen året efter, magtet simpelthen ikke job mere.
Fik tilkendt Førtidspension på 2mdr. Intet psykisk i min tilstand.

NU KOMMER MIN HISTORIE...

Jeg skriver her, for hvis blot du som læser vil/kan så TÆNK dig rigtig godt om, inden du får den SKRALDESPANDS-DIAGNOSE jeg MÅTTE kæmpe imod.

25år tilbage fik jeg oplyst at jeg nok, ville sidde i rullestol inden jeg blev 50år.
JEG HAR SAMTLIG steder oplyst dette...
INGEN steder har man end overvejet at tage et røngtenbilled, af min ryg...

Næh! fordi havde man gjort det, så havde jeg ikke behøvet at gå i chok 1maj.09
Røgnten undersøgelse viser at min ryg skrider sammen...Diagnose Alvorlig slidgigt,spondylolistese samt spinalstenose.

Oversat til dansk min rygmarv er medført forsnævret, min iskatnerve er i konstakt klemme.

Ja! Ja! Rolig nu... Da Reuhmatolog undersøgte mig 3år tilbage , mente hun at jeg nok blot havde haft en hård barndom, det vi alle med fibromyalgi , jo nok havde haft. HJÆLP!!!! jeg kunne dårligt gå...

Det positive er at jeg efter, akut henv. fra egen læge til operation blot har VENTET 6mdr på mr-scanning.

Det skal jeg så på onsdag. Ingen kan give garantier for at der ikke er noget alvorligt underartet.

Kære Alle! Pas godt på jer selv, og TRO på at de signaler jeres krop sender er rigtige, SKULLE det være psykisk er det SGU lige så alvorligt samt smertefuldt.

Tanker til alle fra mig Susann12.

Kommentarer

  • hm enig med dig. Jeg har kæmpet en kamp med systemet, og nu er der så gået 20 år som hypokonder- eller somatsering mm. diverse bud . tja blev igen scannet for 3 uger siden, og nu har jeg fået diagnosen- sclerose. jeg tabte både næse og mund. nu er jeg ikke længere i tvivl om jeg føler rigtigt -eller om det er psykisk.heldigvis klarede jeg det,at holde til at være syg. så til alle- giv ikke op!!!
  • hej , kan kun tilslutte mig jeres debat, man løber mere ind i lægens / speciallægernes egne konklutioner om hvad de tror man fejler efter at de har set på patienten i små 3 min.
    JEG HAR OPLEVET AT VENTE 8 MDR PÅ AT KOMME TIL EN GIGT LÆGE FOR AT STÅ UDENFOR LÆGENS DØR 8 MINUTTER SENERE , MED DEN BESKED OM AT JEG " BARE SKULLE TAGE ET PAR EKSTRA PILLER ( STÆRKE)OG SÅ KOMME NED I MOTIONSRUMMET OG BEGYNDE AT TRÆNE.
    Det er ikke okay, at lige netop den som man tror skal hjælpe en, laver det om til at man "bare" kan tage sig sammen.
    ALT DETTE MED FØLGER AT MAN FÅ DET DÅRLIGT PSYKISK.
    held og lykke til alle jer der ude.
Log in eller Registrér for at kommentere.