Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg kan ikke længere gå i bukser

Redigeret 4 november, 2009, 13:41 i Overgangsalder
Jeg er 53 år. I de seneste år er det blevet gradvist vanskelige for mig at gå i bukser. Jeg får simpelthen sår og rifter forneden, næsten uanset hvor store og bløde bukserne er. Da jeg hele mit liv stort set aldrig har gået i andet en cowboybukser, er det et stort problem for mig. Det er som om clitoris 'rager for langt ud' og derfor er ubeskyttet og generes af sømmen i bukserne. Er der andre der har dette problem? Nogle gode råd?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Cypern
    Det problem du beskriver har formentlig intet med overgangsalder at gøre. Derimod er det sandsynligt, at du er så uheldig at være ramt af en hudsygdom i vulvaområdet. Hvilken een det kan være kan jeg ikke udtale mig om, men de symptomer du beskriver er typisk for netop dette. Jeg har selv, og også talt med mange, mange andre kvinder, som har haft fuldstændig den samme oplevelese: man opdager, at bukserne generer, skifter til en løsere model, glæder sig til at komme hjem og få dem af, og nogle joggingbukser på. Måske generer det dig også efterhånden at cykle?
    Få en tid hos en god gynækolog eller hudlæge og få kigget på det.
    Du kan også med fordel læse her på siden under emnet: lichen sclerosus, eller på www.lichensclerosus.dk
    Måske kan du genkende noget...
    De bedste hilsner Anette
Log in eller Registrér for at kommentere.