Hjem Kræft Åben debat om kræft

Hjælp!!

Redigeret 29 oktober, 2009, 08:40 i Åben debat om kræft
Hej,
Jeg er en ung kvinde på 20 år, der har en søn på 3 år, som jeg ammede et år og så er jeg gravid med nummer 2 i 7. uge.
For et par måneder siden opdagede jeg betydelige ujævnheder i brystvævet i både højre og venstre bryst. Det er senere begyndt at genere mig en smule, da det drejer sig om store, tunge "klumber" der føles lidt som "plader" i brystet (som sådan kan skubbes rundt).
Jeg har omsider fået en tid ved lægen, men er meget nervøs for at blive sendt til mammografi, pga risikoen for fosterskader.

Selvfølgelig frygter jeg som det værste, brystkræft. Men ville selv mene jeg ikke er i "målgruppen" da jeg ikke har nogen i familien der har eller har haft nogen former for kræft, jeg har aldrig røget/drukket, min mor levede sundt under graviditeten med mig og ja, så er jeg kun 20 år gammel og har ammet i over et år (hvilket jeg har læst også skulle forebygge brystkræft)

Jeg ved udemærket godt at det optimale er at søge læge, hvilket jeg også gør, men har brug for at høre om jeg for alvor skal være bekymret eller om mine symptomer ikke direkte tyder på brystkræft.

Håber der sidder nogen derude!

På forhånd mange tak for hjælpen!

MVH
Den urolige


ps. hvis jeg er nødsaget til at få en mammografi føler jeg det samtidig nødvendigt at få en abort, da jeg ikke vil tage nogle ricisi, så vil for en hver pris undgå at skulle have røntgen! Er der andre måder at afgøre en diagnose? Biopsi?

Skulle det værste ske og det viser sig at jeg har brystkræft er jeg bange for jeg også må ty til abort, så jeg har mange bekymringer allerede.

Kommentarer

  • Jeg tror ikke, du behøver at være det mindste nervøs. Det er helt normalt med ligesom store klumper i brystvævet. Det har jeg også.

    Jeg har haft en knude, som er blevet fjernet, men sådan en knude er tydeligt afgrænset.

    Jeg vil lige tilføje, man kan ikke skubbe rundt med kræftknuder, så du skal slet ikke være bange. Som du forklarer det , sådan har jeg haft det i mange år.
  • Jeg håber da, du har læst mit svar.
Log in eller Registrér for at kommentere.