Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

stoppet næse.

Jeg har igennem nogen tid døjet med at jeg føler min næse er stoppet.
Jeg er i behandling med nassonex for hævede slimheder i næsen, uden den store efekt.
Jeg føler, når jeg kommer i seng kan jeg mærke det hamre og banker i næsen.
Jeg er vedat være godt træt af det, så er der nogen der kender til det og hvadhar du gjort for at det bliver bedre,

Kommentarer

  • Hej. Jeg kan sagtens føle med dig, da jeg selv er opereret flere gange. Det kan holdes nede operativt, men kan desværre ikke helbredes (endnu)
    Jeg påtænker faktisk, at stifte en pantientforening, da jeg synes at det er særdeles mangelfuldt. Hvis du er interesseret, hører jeg meget gerne fra dig.
    mvh. torben63@gmail.com
  • døjer meget med det, kronisk stoppet er opereret 2 gang og nu vil de ikke mere
  • Kunne altså være spændende at høre fra nogen, hvor en operation har hjulpet! Men de kommer måske ikke her?????
  • Jeg har i snart over et år, haft en en livskvalitet der var lig nul. Stoppet næse og konstant ekstremt træt. Gik til min læge, der tog en blodprøve, for at undersøge mig for diverse allergier. Den viste ikke noget. Alligevel ordinerede han avamys næsespray til mig. Det havde ingen effekt, så mente han jeg skulle prøve nasomet næsepsray og cetirizin actavis piller. Det virkede heller ikke, og han gav mig derfor til sidst atrovent, der delvis har haft en effekt, da det fjerner en del af det sekret/udflød der blokerer min næse. Men effekten er som sagt kun delvis og lille.

    Derudover sendte han mig til en Øre, næse, hals læge, somikke kunne finde nogle anatomiske fejl ved min næse. Har lige været ved en speciallæge i allergi. Det eneste hun kunne konstatere i forhold til allergi var at jeg havde en lille reaktion i forhold til græs. Derudover sage hun at min næse så ud til at være skæv, at det ene næsebor virkede mindre end det andet, og at begge næsebor lukker til når jeg inhalerer igennem næsen. Hun har derfor sagt at jeg skal til en Øre, næse, hals læge, og at det nok vil være nødvendigt med en operation.

    Hun ved godt at jeg har været ved en Øre, næse, hals læge, Men mener åbenbart at det er en ide at jeg henvender mig til en igen. Håber snart at der kan komme en løsning på det her, Men har godt nok efterhånden svært ved at holde håbet oppe om at det skulle ske. Nogle der har nogle ideer eller forslag?

    Ps: Har i øvrigt selv prøvet følgende håndkøbsmedicin:

    Alllergodil.
    Livostin.
    Beconase

    Disse havde heller ikke nogen effekt.
  • Hej stig,

    Jeg kan anbefale at prøve at gå til zoneterapi, der fandt hun ømhed og nogle noget irretable punkter mellem mine tæer på mig som sender stråler op gennem kroppen til bla bihulerne. Derefter skal affaldsstofferne ud af kroppen. Det og så efterfølgende avamys en gang dagligt har sat mine slimhinder helt i ro og jeg har nu ikke snuet eller været tilstoppet i 14 dage det er altså skønt. Håber i kan bruge det positive fra mig til noget
  • Jeg har erfaring for at brug af næsehorn forhindrer bihulebetændelse når man bruger det regelmæssigt og efter forskrifterne. Det nedsætter også ubehaget ved at være forkølet idet man ved næseskylningen hele tiden sørger, for at slimen skylles ud. Næsehorn fås på apoteket og er beregnet til næseskylning. det koster omkring 90 kroner. Hvis man er en smule allergisk hjælper det også på hævede slimhinder. Prøv det , det kan varmt anbefales.
  • Redigeret 5 november, 2009, 10:52
    Hej Svendsen78

    Du skriver om erfaringer med zoneterapi i forbindelse med tilstoppet næse.
    Jeg har haft prøblemer med bi-kæbe- og pandehuler i årevis, og for øjeblikket er det værre end nogensinde. Måske kan zoneterapi også hjælpe mig. Kunne du evt. give mig navn og adresse på den zoneterapeut du har søgt?
    M.V.H. Tove 43
  • Hvis næsen er lukket uden at der er snot kan det skyldes den ganske vist meget sjælne kræftform olfaktorius neuroblaston (kræft i lugtenerven).

Log in eller Registrér for at kommentere.