Hjem Sind og psyke Anoreksi

anoreksi-grænsen

2

Kommentarer

  • til hende der er tyndfed(;
    så du siger jeg skal acceptere at jeg bare ikk er sulten og ikk spiser og jeg skal acceptere at jeg vejer 48 kg. og stadig bliver højere?
  • til tyndfed, ja anoreksi er en sygdom som ikke kun handler om tabeller. men vi snakker om en pige som er meget tynd, ønsker at tabe sig yderlige og for det dårligt af at spise tre vingunnier. så tror jeg ikke bare man skal sige at hun skal acceptere at hendes krop bare er sådan, men gøre noget ved det. du har sikker altid været tyndfed, derfor er der ikke noget sygeligt i det
  • jeg var syg i 5 år, og måtte kæmpe sammen med min familie om at få den rigtige hjælp, hvilket jeg til sidst gjorde, og er idag helt ude af det. men jeg tror det vigtigste er at man selv hurtigt indser at der er et problem, så man hurtigst muligt kan gøre noget ved det, ved mig gik der for lang tid før jeg selv accepterede det og havde lyst til at blive rask, derfor gik der også lang tid før jeg blev rask, fordi jeg var så syg.
    jeg kan jo ikke side og sige at du er alvorlig syg eller noget, men ud fra det du skriver tror jeg det er vigtigt at du for snakket med nogle professionelle om det. start med din læge forklar ham/hende hvordan det hele er, og han/hun vil kunne rådgive dig.

    hilsen anne.
  • ja det kan være farligt at komme ind i det for så kommer man ikke ud af det igen.
    jeg har snakkket med min mor om det, eller hun begyndte at spørge ind til det for hun kan se jeg bruger vægten meget og jeg bliver tyndere, jeg fortalte hende sandheden eller løg ikk om de svar hun bad om. og som jeg har skrevet tidligere i en af debatterne så har min venindes mor kontaktet min lære så hende har jeg snakket med og vi har så fundet ud af at jeg skal snakke med en psykolog men der går bare herre lang tid. og det jeg ikk spiser gør oss at jeg ryger bagud i skolen så for mindre karaktere end jeg plejer. så det kommer til at gå ud over min uddannelse hvis jeg ikk bliver rask eller kommer ud af det med ikk at spise.
    så lige nu går alt den rette vej;D
  • dejligt at høre du har åbnet lidt op over for folk. er en god start. du kan evt sige til din læge at indtil du kommer til psykolog kunne du godt tænke dig at gå ved ham hende/ kontrol af vægt men også for at snakke om hvordan det går. din læge vil ikke kunne hjælpe dig på samme måde som en psykolog men indtil du kommer der til..

    du er også velkommen til at skrive til mig. evt kan du få min mail eller mobil nr.. hvis du har brug for det...
  • Tillader at blande mig i debat...! ANOREKSI er ikke en sygdom, men en tilstand som man selv bør tage ansvar for.
    En tilstand fordi, den netop er foranderlig. Intet eller noget i ens liv , bør ses som noget der ikke kan/bør kunne ændres.
    Det vi som mennesker fokucer på , får vi oftes mest af ... Det handler om ex. udseende mv.
    Tanker og følelser er til fri tolkning, det samme er ens indlæg i forums, hvor man ex. søger ligesindet.
    Atter tillader jeg mig at stille ???

    Alle bør finde svarene selv.

    Hvordan ser du dig selv, ex. i et blinde-samfund...HJÆLP! ingen kan se dig.
    Hvordan syntes du selv det går med KÆRLIGHEDEN, ex. HJÆLP jeg så ikke andre end mig selv.
    Hvem/Hvad kan gøre mig lykkelig...Kender du overhovedt betydningen af det ord...

    Og HJÆLP! Tænk at skulle overleve, få døgn i Indien/Afrika med blot en risbolle... Så skulle man jo! nærmest SULTE...! (PS! Det gør hver femte menneske, på verdensplan)

    SPISEFORSTYRRELSE HAR ALDRIG, OMHANDLET MAD.

    Vil du have en fremtid, hvor alt ikke omhandler dig ?

    Nej vel ! For hvorfor give slip på noget , der fylder nærmest hele ens liv.

    Og hjælp! Din opfattelse af dine medmennesker, omhandler... HVAD/HVORDAN får jeg mest muligt ud af dem. Samtidig med du forventer omsorg/forståelse/empati mv. mv....

    Hvem mon gør hvem til ofre, i et utroligt destruktivt spil.

    Med tanker ! en mor til en spiseforstyrret/samt tidl. behandler med speciale i spiseforstyrrelse, men aktuelt UDBRÆNDT.

    Samt INDLÆG skrevet i total provokation.

    Susann12.
  • hej charlotte undskyld jeg skriver så sent.. hvis du stadg er interesseret kan du skrive til mig på min mail. også kan vi snakke der, eller over sms. min mailadresse er gammel så grin ikke... annemuzen1@hotmail.com
  • Hej.
    Jeg er en pige på 13 år (snart 14)
    Jeg vejer 42kg. Jeg er ca. 165cm. høj.
    så det vil sige, at min bmi er på 15,42.

    Jeg synes selv, at jeg er god i skolen og har mange venner/veninder.
    Jeg går til fodbold, så derfor motionerer jeg ofte.
    Jeg vil ikke selv sige, at jeg har anoreksi, fordi jeg elsker usundt mad. Men jeg spiser dog ikke meget "normalt mad" det er ikke, fordi jeg ikke vil. Jeg har bare ikke lyst.
    Når jeg ser på mig selv i spejlet, ser jeg en tynd men ellers normal pige.
    Jeg ved, at andre folk (specielt mine forældre) er bekymret for mig..

    Kaldes det anoreksi?
    Men det er da heller ik' tyndfedme vel?
  • Hvor lav en bmi skal man have før det går hen og blir farligt er pige på 14 der er 163høj håber i kan hjælpe kan ikke finde noget på google...
Log in eller Registrér for at kommentere.