Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Efter operation af forhudsforsnævring.

12467

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej igen. Hvor var det godt at du kom afsted igen og fik det ordnet påny. Men en rigtig dårlig situation at stå i for dig.
    Min søns 2 operation går ikke godt. Vi har været på sygehuset i dag pga betændelse og blod. Han har fået den renset total og skal igen i morgen og mandag aften igen. Han er på ny og bred spækret pencillin nu Dette for at undgå en ny 3 operation ?!!! Er utrolig frustreret og ked af det på min søns vegne. Dette kan da ikke passe!!? Skulle bare lige af med min frustration!! Gismo
  • Indstillinger
    Hej Gismo!
    Endelig kom jeg "forbi" herinde:-) Jeg har næsten tårer i øjnene på din søns vegne! Sikken en omgang og sikken en elendig behandling I dér har fået! Kan godt følge din frustration!
    Anders har som tidligere skrevet ikke problemer, han vil bare ikke trække tilbage, jeg tror det nok skal komme. Han siger dog at der er nogen til svømning der har sagt noget om hans tissemand, ok, den er ikke stor, har aldrig været det, men er næsten blevet mindre efter operationen. Men derudover er det ikke noget han tænker over mere.
    Jeg er helt ked af at I ikke bor på Sjælland, så kunne I få adressen på den kirurg der lavede Anders. Men det er jo nok lidt svært. Det er bare så synd for en dreng i den lidt følsomme alder!!
    Held og lykke fremover, håber det løser sig fornuftigt inden for længe.
  • Indstillinger
    Hejsa.

    Nu er vi for længst ovre operationerne - heldigvis. Den ser fin ud og fungere som den skal. Nu til mit problem. Min søn er snart 14 år og han har psykiske problemer pga. hans omskæring. Han føler sig forkert - føler alle kan se på ham at han er blevet omskåret. Er begyndt at trække sig for fodbold badning - socialt samvær med vennerne og flygter over i sin computer. Jeg er godt klar over, at han har problemer. Jeg forsøger at snakke med ham så godt jeg kan. Siger til ham, at han skal komme og snakke osv. Dette er rigtig synd for ham, men ved også godt at det er en svær alder - pubertet. Er der nogle som har haft det sådan ? hvordan har I tacklet det ? Jeg vil utrolig gerne hjælpe, men hvordan ? På forhånd tak!

    Hej fra Gismo
  • Indstillinger
    Her i DK vil man altid være i mindretal, når man er omskåret, da kun cirka 5% drenge/mænd har fået fjernet forhuden. Jeg kender det fra mig selv, når jeg er i svømmehallen, hvor vi max. er 2 - 3 uden forhud.

    Du må forsøge at overbevise din søn om, at det ikke er nogen sygdom at være omskåret, og at det jo blev gjort, fordi det var nødvendigt. Endvidere er en omskåret penis jo pæn.

    Med tiden vil han nok se nogle flere af sine fodboldvenner, som har glansen mere eller mindre synlig, enten fordi de også bliver omskåret, eller også fordi deres forhud er for kort til at dække glansen helt. Enkelte mænd vælger også bare at lade forhuden sidde i tilbagetruket stand. Sådan husker jeg det fra min egen fodboldtid, hvor jeg stadig havde forhuden i behold.

    Din søn kan evt. maile til mig.
  • Indstillinger
    Jeg blev omskåret for 3 dage siden, den lille omskæring. Jeg fik af vide jeg skulle holde øje med betændelse, men hvordan ser det ud?

    Ved strengen bag ser såret gult ud, er det betændelse og skal jeg søge læge?

    Derudover er forhuden naturligvis hævet, men der er en slags ekstra hævning i kanten hvor syningerne er lavet... Desuden væske de lidt. Jeg har dog allerede nu ikke særlig mange smerter og kan sagtens gå rundt osv.

    Er disse ting normale eller skal jeg søge læge?
  • Indstillinger
    ja jeg prøvede noget "lignende" da jeg var 10 år gammel. Det skyldtes at jeg havde betændelse, og den medicin som skulle hjælpe var jeg allergisk over for. Derfor kom jeg i fuld narkose og fik fjernet hele min forhud, det gør rigtigt ondt efter operationen specielt fordi lægerne havde kommet vedvarende sting i (ikke det som fjerner sig selv med tiden) ved en fejl, og derfor måtte de hive dem ud en for en... området er derefter ømt flere måneder efter, noget som jeg virkeligt kæmpede med.

    Jeg havde også mange problemer med min omskæring i offentligheden. Da jeg så fyldte 16 vidste jeg en del mere om omskæring og hvor normalt det egentligt var, derfor gik mit problem væk igen. Jeg har før fået kommentarer vedrørende min omskæring, derfor vil jeg råde dig til at fortælle din dreng om omskæring, hvor normalt det er og sig at han skal fortælle sine venner om han omskæring for de vil forstå og lade være med at gå og måske snakke ham bag ryggen

    mvh Tobias
  • Indstillinger
    Lyder ikke så rart... Jeg tog et smut op til vagtlægen, hun sagde den så fin ud men jeg fik lidt creme med til den for en sikkerheds skyld.
  • Indstillinger
    Er der nogen der kan fortælle mig om det er normalt at have et halv stort sår bag på hovedet hvor strengen normalt ville sidde?

    Den er desuden efter 5dage stadigvæk meget hævet omkring stingene, så jeg er lidt bekymret. Jeg måtte kun kontakte hospitalet et døgn efter operationen, derefter skal jeg kontakte egen læge eller vagtlæge, men de har jo ikke en skid forstand på det....
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg blev omskåret i 97... efter eget valg.. huden var rigelig lang.. jeg kunne gemme et helt udrullet kondom under huden.
    Snittet... jeg har faktisk kun yderhud tilbage.. alt det indvendige er borte, bortset fra nogle få millimeter. Efterfølgende er min sexuelle følelse øget..
    Indgrebet blev foretaget på privatklinik i Århus.og blev foretageti lokal bedøvelse.. tidspunktet var den første mandag i 3 ugers ferie.. og det var ikke dårligt.. Jeg nåede at opleve natlig tømning inden jeg kom igang.. hvilket skete sidst i ferien.. Min hud er lidt slap... har overvejet en stramning...meeen... hvem siger det går ligeså godt..
    Strengen? den er borte... den klippede jeg selv inden...lad være hvis du ikke ved hvordan..
    Nogen fortrydelse? det skulle da være at jeg ikke selv gjorde det..har også tænkt på om snittet skulle have været tættere på kroppen...
    Nå, måske godt jeg fik det udført af læge inden jeg fandt metoder på nettet...
    Jeg har ikke deltaget i sportsarrangementer med bad.. men er dog nøgenbader... her har der heller ikke været kommentarer.. i hvert fald ikke nogen jeg har hørt..
    Er der nogen der overvejer? så kender jeg en hjemmeside... den er på engelsk... og den skjuler intet.. så er du advaret: http://www.circlist.com/circhome.html
    Der er metoder... diskussioner... billeder før og efter...
  • Indstillinger
    Hej!

    Så blev jeg, en dreng på 15 år, omskåret i dag. Jeg havde været meget, meget nervøs for det inden, selve indgrebet og bedøvelsen gik dog utroligt nemt - jeg fik noget beroligende gennem et drop, som helt sikkert hjalp mig med nervøsiteten. Nu ligger jeg så herhjemme med hævet penis - hvor længe kan jeg forvente der går, førend hævningen falder?

    Jeg vil ligeledes høre, hvornår der stopper med at dryppe blod fra såret? Jeg har været på toilettet en gang. Det gik fint, det gjorde ikke ondt, men der dryppede lidt blod fra såret. Er det normalt?
    Nu har jeg lidt smerter - dog ikke noget, som betyder det store. Jeg er i hvert fald glad for, at det nu endelig er overstået, og jeg ser frem til, at hævningen falder, og såret heler, så jeg kan komme igang med noget sport igen - lægen sagde, at jeg formentlig kunne starte på sport efter en uges tid?
    Hilsen den nu omskårede dreng.
Log in eller Registrér for at kommentere.