Hjem Hjerne og nervesystem Børn med ADHD

Advarsel vedrørende Ritalin.

Redigeret 19 januar, 2015, 00:38 i Børn med ADHD
Ritalin er det eneste de kan tilbyde os når vores børn får den såkalte dianose "ADHD" sjovt nok kan man ikke på nogen måde finde sygdommen i kroppen, den er blevet til på en psykolog konference i 87 hvor man ved håndsoprækning blev enig om at der skulle en ny sygdom til, så det blev vedtaget hvilke symtomer denne sygdom skulle indholde og flere af disse symtomer passer "sjovt nok igen" på næsten alle børn og voksne...
Så skulle de sættes på medicin, som bliver produceret af de selv samme folk som betaler psykologernes og lægernes efteruddannelser og kurser. Medicinal industrigen er den 2 største industri kun overgået af våbenindustrigen. De har et overskud på 8mia dollars om året på salg af Ritalin, virkelig skræmmende, og så glemmer de at fortælle folk at Ritalin er amfetamin, hvem syntes det er ok at dope vores børn, og har de fortalt at Ritalin stopper hjernens udvikling og det får hjertet til at vokse? nej det har de ikke, men de syntes ikke der er nok på Ritalin, de vil gerne at flere kommer på......Alt dette kan læses i bogen " Alt du ikke får vite om Ritalin og ADHD" Bogen er på norsk men nem at forstå....
«1345

Kommentarer

  • Hvis ritalin er dét der skal til for at min søn kan få et værdigt liv, so be it !
  • Min søn få ritalin, og han få det beder af det. Jeg var meget imod det i begyndelse, men efter han begyndt at tag det har han det meget beder,det siger han også selv.
    Det går beder i skolen, han få lavet sine ting og han kan passe sine fritids interesser, og jeg vil kun min søn det bedste og hvis det er medicin,så er det sådan.
    I weekende der få han en pause medmindre,han selv beder om sin pille og det gør han tit. Så idet han kan mærke en forskel, det er kun godt.

    Så jeg kan kun tale for ritalin, men det virker ikke på alle børn, det skal man også ha i tankerne.

    Hilsen
    En glad mor
  • Sikke et snævert syn på tingene!!
    Går ud fra du ikke selv får Ritalin!
    For det første er Ritalin IKKE amfetamin!
    Det virksomme stof i Ritalin er Methylphenidat, hvilket er et stof der minder om amfetamin.
    Sætter hjernens udvikling i stå?? Måske for dem der gnasker dem som kiks, men ikke for os der har brug for det..
    Er du klar over hvor meget man kan vende sit liv mod det positive med Ritalin, hvis man virkelig har ad/hd?
    Jeg taler af erffaring, jeg er 23, og har selvfølgelig haft ad/hd hele mit liv.. men fik først diagnosen da jeg var 17.
    De første 17 år af mit liv, var rent KAOS, men efter at jeg har fået mit Ritalin, har jeg pludselig fået en tålelig hverdag.
    Får hjertet til at vokse? Tja måske, men hvis nu man skulle dø 10 år før end beregnet, er det vel ikke lige så galt som at drikke sig ihjel, eller blive stukket ned?
    Så længe man har haft et nogenlunde rart liv.
    Giv det da en chance, det er sku ikke skidt som du giver udtryk for!
  • Jeg har en datter på 13 som får concerta istedet for retalin.
    Jeg selv får retalin, og kan ikke få en hverdag til at hænge sammen uden.
    Der er forskel på hvordan retalinen virker på en med adhd og en som ikke har.
    ADHD er en skade i frontallappen. dvs en skade i hjernen. Så det er ikke bare en sygdom de har hentet ned fra det blå.
  • synes folk skulle lade være med altid at sætte skræmmende ting op, hvor de ved andre har brug for at enten de selv eller deres børn, har brug for og gavn af den medicin de får...

    Det er jo ikk fordi der er nogen der synes det er fedt at fylde sig selv eller deres børn med medicin, men gør det fordi det er nødvendigt
  • min søn har adhd og får både ritalin og ritalin uno, jeg har narkolepsi og har fået motiron, men det virker ikke optimalt, da det får min søvnnighed til at gå i vilde udsving. men ritalin uno, virker optimalt hele tiden.

    såå... hvis det betyder at jeg og min søn kan leve så normalt så muligt, så er det den midicin vi tager...

    -jeg ved ikke hvad det er for en skræmme kampagne/hæfte ting du har læst.
    men du siger selv at vi ikke skal tro på det vi har hørt. - i lige måde!!!
  • Hmmm.. Har lidt på fornemmelsen at du ikke helt ved hvad det er der sker i hjernen på en med ADHD?!!?
    Energiniveauet er helt i bund.. derfor at medicin som vil få en "alm" hjerne helt op at køre som var man på speed.. kun får ADHD-hjernen op i niveau som den almindelige hjerne.. En ADHDer kommer bare i almindeligt niveau, og lider derved ikke af umådenlig træthed..

    Hyper aktiviteten hos en ADHDer er simpelthen hjernens måde at kompencere på den mangel der er i energi.... ;0) Og hvis man kan få det i form af en pille spiser jeg gerne den..

    Og ja!! selvfølgelig skal man ikke bare æde medicin-industriens råd råt!! Man kan jo vælge at læse lidt om det og sætte sig grundigt ind i det som jeg er 100% sikker på at de fleste forældre gør, før de giver medicin til deres børn!!

    Insulin til en diabetiker... hmmm hvis du spiste dette eller fik det tilført ville dine muskler nok osse lide overlast hvis du ikke har behovet for det!! ;0)

    Al medicin skal tages med måde og omtanke.. men man behøver ikke skræmme børn som er nødsaget til at skulle tage det, med skræmmekampanger!!
  • det skulle vel aldrig være mikael der har lavet dette indslag... hey forældre til børn med adhd i skal for guds skyld aldrig lytte til sådan et uforstående menneske... jeg har selv adhd og hvis jeg ikke fik ritalin ville jeg slet ikke vide hvor jeg var henne den dag i dag... vi med adhd møder alt for mange mennesker med ufordrejet holdninger og meninger selv fra vores sagsbehandlere af... vores daglig dag er slet ikke så sjov og nem som nogen mener.... jeg går i arbejdsprøvning lige nu og kan ikke komme op over 9 timer om ugen pga mit energi forbrug... vi ser verden fra en helt anden synsvinkel af lige så vel som i (uden adhd) ikke kan forstå jer kan vi heller ikke forstå jer... vi gør tingene på vidt foreskellige måder... bare det at sige at vi er dovne er en skam... vores psyke arbejder i et helt andet nivoe end en der er rask... jeg er et damp lukomotiv indvendig og kan have ufattelig svært ved at slappe af.. har faktisk så svært ved at slappe af at jeg ikke engang kan se en film... men når jeg får mit ritalin slapper jeg af og tager alt mere positivt i stedet for at blive aggressiv
  • Tro ikke på hvad denne bruger skriver!! Aldrig har jeg hørt/læst noget så usagligt! Det er trist hvis det lykkes sådanne mennesker som dig (ja, denne her går direkte ud til DIG engleshoppen1) at skræmme folk, og i yderste konsekvens, nægte at modtage behandling pga af dit indlæg.... Jeg er heller ikke tilhænger af medicin, men hvis det er det eneste der virker, er det en anden sag.
  • Det var da noget underligt noget at skrive..

    ADHD er jo ikke bare noget som de har fundet på,som en anden bruger skriver så er det noget oppe i hjernen..

    Jeg selv er 25år og har ADHD..Jeg får Ritalin og Ritalin uno hvilket jeg er meget meget glad for,for det virker godt..

    Inden jeg begyndte at få Ritalin følte jeg ikke at jeg kunne fungere og jeg havde da slet ingen ro i kroppen.Men efter jeg begyndte på Ritalin har jeg fået meget mere ro på og jeg kan meget bedre fungere og har mere overskud..:-)

    Maria
Log in eller Registrér for at kommentere.