Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvor henvender jeg mig ang. tidlig overgangsalder?

Redigeret 30 september, 2009, 06:09 i Overgangsalder
Hej alle,
Jeg er lige fyldt 31 år, og er allerede gået ind i en tidlig overgangsalder.
Udover alle de følelser af skuffelse, undren og vrede m.m, har jeg en masse spørgsmål, jeg gerne vil have stillet - bl.a om de hormonpiller jeg har fået er de rette til mig, hvilke alternativer der er til hormonpillerne, hvad jeg skal være forberedt på, hvorfan mine chancer for at kunne blive gravid er, ægdonationer og mange andre spørgsmål!
Jeg bor på Grønland, og det er begrænset, hvor mange svar jeg kan få på de spørgsmål jeg går rundt med. Mit spørgsmål er derfor; hvor kan jeg henvende mig i Danmark? Jeg er klar til selv at betale for billetter og logi, men skal jeg også betale for de undersøgelser, jeg gerne vil have foretaget?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej! Jeg synes det virker upassende, at sige at det er "dejligt" at finde en i samme situation som mig selv. Jeg har det sidste lille års tid bøvlet med uregelmæssig menstruation, hovedpine, blærebetændelse, svedeture osv. Jeg har først nu fået overbevist min læge om at sende mig videre til en gynækolog, for at få undersøgt om, jeg er i overgangsalder, hvilket jeg er ret sikker på jeg er. Jeg har hele tiden fået at vide, at jeg er for ung (36). Jeg vil foreslå dig at kontakte din egen læge og få ham/hende til at sende dig videre til en gynækolog. Jeg ved også, at man kan få taget en blodprøve og ved at måle østrogen-indholdet i blodet, kan man konstaere, om du er i overgangsalder.......jeg har dog også set på Nettet, at man online kan købet en lille tingest, som fungerer lidt som en graviditetstest, hvor den måler et eller andet i urinen, som vist skulle give svar - men jeg ville nok, hvis det var mig vælge gynækologen, da jeg kan læse ud af dit opslag, at du gerne vil have børn. Gynækologen er nok den, der kan give de bedste svar.
    Held og lykke.....:o)
Log in eller Registrér for at kommentere.