Hjem Sex & samliv Ægteskabsproblemer

Han har allerede fundet en ny

Redigeret 6 september, 2009, 08:58 i Ægteskabsproblemer
Jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde, men prøver alligevel.
Jeg har i de sidste ca 2 år ikke følt mig værdsat af min samlever gennem næsten 18 år ... jeg har selvfølgelig snakket med ham om det og for 1½ år siden havde jeg fundet en lejlighed og var klar til at flytte .. Hmm det var jeg så IKKE alligevel ... forholdet var så godt i et par måneder og gik derefter langsomt ned af bakke og jeg flyttede så for lidt over 1 mdr siden.
Vi har været sammen næsten dagligt siden, enten besøger jeg ham eller omvendt og vi har spist sammen en del gange og et par gange har vi overnattet hos den anden. For ca. 2½ uge siden fortæller han så at han er begyndt at snakke med en anden kvinde, først tænker jeg FEDT !! så sukker han ikke efter mig mere ... måske knapt så fedt er det at skulle "rådgive" ham i om det er rigtigt eller ej ... men jeg er sej og siger det jeg vil sige til alle mine venner .. han siger også at hvis jeg vil ha ham tilbage dropper han det hele med hende med det sammen .. jamen lær hende da at kende og se hvad der sker, siger jeg til ham ... sidste weekend tager han så hen til hende og er der fra fredag til mandag og jeg har det sådan nogenlunde ok ... natten mellem tirsdag og onsdag vågner jeg ved, at jeg er sikker på der har været nogen i min lejlighed og har snakket til hunden .. jeg ringer for at høre om det er ham, men det er det ikke og jeg bliver virkelig bange, Han kommer over til mig og får mig til at falde lidt til ro, men jeg vil virkelig ikke være alene og han bliver om natten .. shit happens og vi har sex .. vores sex har altid være fantastisk ... vi snakke meget om det om onsdagen og igen om torsdagen, inden den nye kommer med hendes søn, ca 2 timer inden de kommer har vi skøn sex igen ... Lørdag var den nye, x'en og jeg ude og lufte hunde sammen (både hende og jeg har hund).. det var lidt underligt ... da vi står uden for min dør vil jeg lige høre om jeg må vaske noget tøj hos ham, vores søn havde pjask vådt tøj med hjem fra skole, det må jeg gerne ... jeg kommer der over og vi sidder alle 3 og snakker .. Hmm x'en og jeg snakker mest og det mest af tiden fortæller han om alle de områder vi ligner hinanden på osv ... jeg går hjem igen og kan ikke lade være med at tænke .. hvad pokker ser han i hende og er han overhovedet færdig med mig når man tænker på hvad vi har lavet i ugens løb ... Nu sidder jeg så her klokken lort om natten og kan ikke finde ud af om jeg er en ven og bare ikke syntes hun er rigtig for ham, eller om jeg bare er mega jaloux ... og på samme tid er jeg slet ikke i tvivl om at jeg er rasende over han igen og igen kan trække mig igennem denne rutsjebane of følelser.
Skriv et eller andet til mig så jeg kan finde ud af hvad jeg skal gøre.

Kommentarer

  • Ja, det er da lidt af en kattepine...
    Men jeg synes du er for god af dig... Du finder ikke ud af, om du kan undvære ham, eller om du vil have ham, ved at blive ved med at være sammen med ham på sidelinien. (det er i øvrigt heller ikke fair overfor den nye, som sikkert også har føleler med i det). Fortæl ham, at du har brug for tid alene... Start med 1 uge eller 14 dage hvor du kun snakker med ham om det aller mest nødvendige (i forbindelse med Jeres søn osv). Afstå fra at hyggesnakke med ham (og afstå selvfølgelig fra at have sex med ham!) Og find et andet sted at vaske tøj...du skal heller ikke hyggesnakke med hans nye kæreste. Hvis du har brug for at snakke om det med nogen, eller at have nogen hos dig om natten, så ty til en veninde, en kammerat eller et familiemedlem. Jeg har på fornemmelsen at du egentligt ønsker at rykke videre, men at du bare ikke har taget skridtet fuldt ud, for lige nu er det egentligt meget belejligt med god sex på dine vilkår, men det er altså heller ikke fair overfor ham (som jo har flere følelser i klemme end du har)...
    I sidste ende er det jo heller ikke dig der skal dømme om den nye er god nok...det er ham der skal det. Vær du bare glad for at du kan snakke med hende, det vil gøre alting meget nemmere i fremtiden, hvis det faktisk er hende han vælger.
    Du må kort sagt bestemme dig for, om det er ham du vil have, eller om du vil søge lykken et andet sted. Det er ikke fair at holde ham på pinebænken, og det er heller ikke fair overfor den nye kvinde, eller overfor din søn.. (for på et eller andet tidspunkt, så vil din søn møde hende og knytte bånd til hende, og så er det ikke fair hvis far og mor stadig har noget kørende på sidelinien).
    Jeg har fuld forståelse for, at man efter 12 års samliv er blevet hinandens bedste venner, og det er rigtig dejligt hvis I bliver ved at kunne snakke sammen på venskabelig basis, men situationen står i stampe lige nu, og den eneste måde du kan rykke videre (eller rykke 100% tilbage til ham) er ved at finde ud af om du vil have ham eller ej. Og den eneste måde at finde ud af det, er ved at prøve at undvære ham...
    Jalousi kan gøre dig blind og få dig til at se alle de gode kvaliteter i ham, for lige nu virker det som om at du egentligt ikke vil have ham, men der er heller ikke andre der skal have ham. Prøv at oprette en profil på et datingforum på nettet, eller gå til singlefester. Opdag at du er et fantastisk menneske, som mange andre ville være lykkelige over at være sammen med. På den måde er det nemmere for dig at finde ud af, om det er din ex der skal være den heldige, eller en helt ny.
    Jeg håber det bedste for dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.