Hjem Astma og allergi Astma

Astma påvirker psyken?

Redigeret 7 juli, 2012, 07:51 i Astma
Hej
Er der nogen der ved om astmamedicin kan påvirke psyken? Min søn påbegyndte for ca. 4 uger siden, behandling med Sinestic, og har lige siden været forandret. Han er ked og gal, og fuldstændig på tværs, også og måske især i skolen. Det kan selvfølgelig være alderen, han er lige blevet 10 år, men det er startet samtidig med han begyndte med medicinen, og derfor tænkte jeg, om det kunne være en bivirkning. Jeg har selvfølgelig slået op under bivirkninger, og der stod der ingenting, men tænkte at der måske var andre der har oplevet det.

Kommentarer

  • Jeg har aldrig hørt om, at astmamedicin påvirker psyken. Måske du skulle tage en snak med din søn, om hvad der plager ham. Måske du også skulle tage med lægen.

    Det er da synd for ham. Held og lykke.
  • Prøv at søge på www.google.com
    På: Sinestic produkt resume

    Eller tryk på dette link:
    http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q ... 585632426c

    God læselyst.
  • Hej Kikas68

    Jeg tænker på om det kan handle om noget helt andet.
    Du skriver ikke om han lige har fået diagnosen, om han har prøvet andre medicintyper.

    Hvis han lige er blevet dianosticeret, kan det være en form for reaktion på det at have fået den, eller at der er forskellige processer der går i gang som det gør hos alle der får en diagnose. Det kan måske også handle om hans velbefinden generelt.

    Håber det går bedre psykisk med din søn.

    MVH

    anne
  • Redigeret 7 juli, 2012, 12:25
    Astma medicin påvirker dit barns psyke, og ikke kun dit barn, men også voksnes. Det påvirker alles psyke..
    Jeg gik ned med depression + hallucinationer bagefter.
    Men hvad kan man gøre hvis astmaen er slem.
  • Jeg læste, hvad der stod om bivirkninger, de lyder ikke rare.

    Sjældent: adfærdsændringer hos børn. o.s.v. o.s.v.

    Men han kan være et sjældent tilfælde eller også er det slet ikke så sjældent.
    Da jeg fik begyndte på blodtryksmedicin stod der en ud af TITUSINDE fik brystsmerter. Det fik jeg, så det ville noget.
    Troede lægen på mig, NEJ.
    Nu står der 1 til 10 ud af 1000 får brystsmerter. Der er pokker til forskel. Så der må have været mange klager.


    Jeg har ondt af barnet, skift hellere medicinen ud til noget andet.
Log in eller Registrér for at kommentere.