Hjem Muskler, led og knogler Diskusprolaps

Median prolaps TH 12- L1

Redigeret 14 august, 2009, 20:25 i Diskusprolaps
Hej
Jeg kunne godt tænke mig at komme i kontakt med nogle der har/har haft prolaps mellem TH 12 og L1 , opererede som ikke oprerede og hvilken træning der er blevet tilbudt.
Hilsen Prik

Kommentarer

  • Hej Prik

    Jeg har også prolaps i L1 og andre steder i lænden, jeg rider nogle gange om ugen for at bygge muskler op omkring lænderyggen og det virker pt.

    Hvis du er interreseret i at bygge muskler op omkring lænden kan det sikkert også gøres i et træningscenter, hvis du ikke kan lide heste. Jeg bruger islænderheste fordi deres gangarter er rigtig bløde, det er store hestes ikke.

    De danske læger får ikke lov til at skære mere i mig pga. en fejlopr. i nakken så jeg fortsætter ridningen indtil de ikke kan hejse mig op på kræet mere :-)

    Knus fra Isabell
  • Hej Isabel

    Jeg troede efterhånden jeg var den enseste med prolaps der, men er det mellem L1 og TH 12 du har prolapsen eller mellem L1 og L 2 ?

    Det er et ukarakteristisk sted min sidder og derfor svær at finde litteratur om og det er selvfølgelig også derfor jeg prøver ta finde nogen herinde, for at få en fornemmelse af hvad andre har af "oplevelser" med sådan en prolaps.

    Har du de samme symptomer som jeg ?
    Hvor lang tid har du haft den og har du fået smerterne væk ved at træne/ride ?
    Jeg troede egentligt det var ret hårdt for ryggen at ride, fordi der jo kommer stød op i ryggen, men med islændere kan man jo tølte, men alligevel ville jeg nok selv være noget bange for at særtte mig op på en hest på nuværende tidspunkt. (jeg er heller ikke vant til at ride)

    Håber du har lyst til at svare.

    Mange hilsner Prik
Log in eller Registrér for at kommentere.