Hjem Øjne Åben debat om øjne

Har jeg fået et dovent øje?

Hej

Jeg er en 17-årig pige, der har skelet siden jeg var omkring 2 år gammel. Jeg gik med klap for øjet i nogle år og har haft briller hele min barndom og går også med briller nu. Klaptræning og briller hjalp og jeg holdt helt op med at skele, men nu skeler jeg konstant og mere end jeg nogensinde har gjort før.

Mit højre øje skeler rigtig meget indad og hvis jeg retter det på plads, skeler det venstre øje i stedet for. Jeg er nødt til, at skele med det højre øje, for ikke at se dobbelt. Synet på mit venstre øje er nogengange uskarpt, men jeg kan sagtens læse og skrive med det. Jeg kommer til, at tænke på, at jeg måske har fået et dovent øje, men det kunne også være, at optikeren har målt mine briller ud med forkert styrke. Hvad tror I? Hvorfor er jeg mon nødt til, at skele for at ungå dobbeltsyn?

Mvh HejDora

Kommentarer

  • Gå til din optiker og fortæl hvad du oplever med dine øjne/dit syn. Jeg har gode erfaringer med Louis Nielsen, men start med den optiker der har lavet dine briller.
    Enten opdager din optiker at de har lavet en fejl med dine briller eller også kan de sikkert give dig en forklaring på det du oplever.

Log in eller Registrér for at kommentere.