Hjem Rusmidler Alkohol

Afhængig?

Jeg er en ung pige på 17 år som er kommet i problemer med sukker. Jeg har hele tiden en hvis trang til fødevare med meget sukkerindhold fx slik, chokolade, sodavand og kage. Jeg køber dagligt disse vare for mindst 50 kr. Jeg dyrke regelmæssig motion, dvs. fitness 2 * 60 min i ugen + jeg cykler til og fra skole og arbejde hver dag.
Er det her sundhedsskadeligt og i så fald, hvad kan jeg gøre ved mit problem?
Mit humør svinger meget fra dag til dag og nogle dage kan jeg blive så dårlig (mavesmerter, ondt i hovedet.) men jeg bliver ved med at spise, indtil der ikke er mere i slikposen.
Er der nogle der kender til dette, i så fald kunne jeg godt tænke mig at vide hvad du/ I har gjort for at stoppe.

Kommentarer

• du skulle få taget nogle prøver om der er noget din krop mangle r der er mange der har disse symptomer ---
    jeg har det selv i mindre grad --og vil glæde mig til at høre hvad der bliver svaret ---
    chron er der nogle der mener der er sagen ---jeg tager 1 stk daglig ---samt andre vitaminer ---men kunne godt ønske mig bedre virkning ---

du skal få målt dit blodsukker---hos mig er det lidt i ture vis ---nogle gange kan jeg godt stå imod ----
    mit er lidt trøste spiseri ---men har svært ved at finde ud af --hvad jeg skal sætte ind i stedet --

• Erstatter du dine normale måltider med "sukker-madder"? Og er det for at få et hurtigt fix energi, eller hvordan? Jeg kender desværre ikke svaret, men håber, du kan finde en løsning, da overdrevet sukekrindtag jo hverken er godt for hjerte, tænder, lever, hud - for slet ikke at tale om nattesøvn, humørsvingninger etc.
    Jeg håber, du finder en løsning. Jeg har ikke afhængigheden i det omfang, du nævner, men har ligeledes svært ved at holde mig fra at ryge i slikposerne mere end et par dage ad gangen :/ Go' kamp, batals!

Log in eller Registrér for at kommentere.