Hjem Muskler, led og knogler Rygsmerter

Jeg vil gerne sove i naturen, uden ondt i ryggen - har I erfaring med disse Klymit liggeunderlag?

Ærlig snak, så er jeg en "lettere overvægtig" mand på 110 kilo, 2 diskusprolapser i nakken og én i lænden. Jeg har længe gerne ville gøre noget ved min overvægt og ser friluftslivet som værende en mulighed. Da jeg ikke er på facebook og kan spørge derinde, så vil jeg bare høre jer om der er nogen der har erfaring med nogle af følgende Klymit liggeunderlag https://survivalstore.dk/collections/klymit-liggeunderlag

De skulle efter sigende være gode til folk med ondt i ryggen, men jeg har ikke lige haft så mange penge i overskud at jeg kunne købe og teste det.

Jeg har efterhånden prøvet en del andre som jeg har lånt af venner og familie, dog uden held. Hver gang jeg kommer ud vender rygsmerterne tilbage.

kh. Niels

Kommentarer

  • Jeg kender ikke disse liggeunderlag, men de ser godt nok dyre ud - og især da, hvis ikke du kan vide om de er gode nok.
    Nu nævner du ikke, hvad det er, du har haft lånt, så måske mit forslag er afprøvet. Og du nævner heller ikke, om din tanke er at skulle gå i naturen med fuld oppakning, eller om du finder et sted, hvor du vil bo nogle dage - eller i det hele taget, hvad du skal ude i naturen. Jeg tror da ikke lige, man taber sig bare ved at sove ude.

    Jeg har selv problemer med min ryg - mine led i det hele taget, så når jeg er på telttur bruger jeg ganske enkelt en luftmadras, som kan pumpes, så den passer præcis til mig, og for at holde kulden ude, bruger jeg to liggeunderlag - af de helt billige.
    Det ene ligger under luftmadrassen - det andet ovenpå, og så et tæppe og soveposen.

    Det har virket perfekt på tur nord for polarcirklen - dog om sommeren, så det var "kun" omkring frysepunktet ved sengetid.

    Men en luftmadras og en pumpe både vejer og fylder,så måske du skal præcisere lidt mere, hvad du skal - andet end at sove - ude i naturen.

  • Hej Lotte.
    Jeg endte faktisk med at købe et, og indtil videre har det været en succes. Tog chancen da vejret var så godt. Det blev til et isoleret LUXE underlag fra klymit, da det lige har lidt ekstra længde og bredde i forhold til min krop. Det er rart når man er høj at man ikke stikker udenfor.

    kh. Niels

Log in eller Registrér for at kommentere.