Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Marker bønenes huer med navnemærker og

Redigeret 2 februar, 2018, 05:20 i Små børn
Min søn på 3 år, som går i børnehave, henter jeg ofte med et andet barns hue på. Jeg ved ikke hvordan I andre har det, men i den institution som min søn går i, lider de af lus og kan ikke rigtig komme af med problemet. Eller rettere sagt kommer og går epidemien med jævne mellemrum.

Jeg har prøvede i en periode med sådan en tekstiltusch for at markere ud overfor pædagogerne, at denne hue tilhøre MIN søn og ingen anden. Men kort tid efter, er navnet enten væk eller også kan jeg dårligt nok selv læse hvilket navn der står, da mærket i huen optager blækken meget forskelligt. Nogle går det fint med, mens andre bliver til en stor brun blækklat, i stedet for et navn.

Min veninde fortalte mig omkring navnemærker til tøj https://byhappyme.com/dk/navnemaerker/8 ... erker.html, som man ret nemt kan klister på huen. Jeg har siden hen udelukkende brugt navnemærkerne og de fungere ret godt. Pædagogerne kan læse min skrift. Så selvom der er 2-3 børn der har samme slags hue, så spotter de altså hurtigt, hvilken hue der tilhøre hvem. Der har også gjort at min søn faktisk siden, har sin egen hue på. Navnemærkerne kan altså også bruges til alt andet tøj, sko, madkasser og sutter. Og jeg er ret imponeret over hvor godt navnemærkerne holder på tøjet og madkassen i vaskemaskinen og opvaskemaskinen.

I dag er det nu 8 uger siden, min søn sidst har haft lus. Om det kommer igen..? Mon ikke, men hvis der er langt imellem, så er ja en gladere mor :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    En rigtig god idé. Jeg bruger de her navnebånd fra https://www.ikastetiket.dk/navnebaand dem kan man sagtens sy på en hue, så det er meget tydeligt og samtidig rigtigt pænt, hvem huen tilhører :)
  • Indstillinger
    Redigeret 21 marts, 2018, 08:25

    Som de fleste andre forældre har vi også være igennem en periode med lus i børnehaven. De trives åbenbart rigtig godt når det er koldt og børnene har huer på. Vores foretrukne navnemærker er fra (link fjernet, red.) og de sidder bare godt fast på alt. Det er blot et klistermærke som man nemt kan sætte fast på både huer, vanter og alt det andet vintertøj.
    Da Vitus selv var med til at vælge hvordan designet skulle være, så kan han også nemt finde sin egen hue nede i børnehaven. PT er det brandmænd der er på mode i hans verden :)

Log in eller Registrér for at kommentere.