Hjem Sjældne sygdomme Sjældne sygdomme

Hvad fejler jeg?

Redigeret 4 september, 2016, 14:03 i Sjældne sygdomme
Hej.

Jeg er en 19 årig ung fyr der lige nu har været sygemeldt fra mit gymnasie i 3 uger. Mit liv er rent ud sagt gået i stå.

Det er et langt forløb, og jeg vil prøve at forklare det så godt som muligt for at få den bedst mulige hjælp.

Engang trænede jeg utrolig meget styrketræning og boksning - 6 dage om ugen for at være helt præcis. Det ændrede sig for 2 ½ år siden hvor jeg var afsted på skiferie. Jeg tog et hop på snowboard hvor jeg landede på mit bryst og fik mine ben smidt over min nakke, så stillingen var en "sur mund" hvor fødderne var længst nede mod bakken og mit hoved var længst oppe ad bakken. Det gav et "knæk" i min ryg nede i venstre side af lænden. Jeg kunne ikke gå ordentligt den næste uge, men da jeg var i stand til det igen, så tog jeg op og trænede. Jeg lavede det man i fitness kalder for skrå ben pres. Pludselig sagde det et lille "knæk" i mit bryst, og det resulterede i bryst smerter. Brystknækket kom formentlig af mit snowboard fald og fordi min krop så var i ubalance. Det er 2 ½ år siden og har ikke været i stand til at lave noget form for sport siden. Mange uger efter skaden, der var jeg ikke i stand til at ligge på maven med albuerne, da det gjorde alt for ondt i brystet. Længere tid inde i pausen stoppede smerterne, men jeg skulle derimod knække mit bryst dagligt ved at skubbe skuldrene tilbage og brystet frem. Samtidig havde jeg dagligt ondt nede i venstre side af lænden fra snowboard faldet og jeg havde fået en mærkelig sovende/stikkende fornemmelse i højre side af ryggens vinge plus min højre skulder var begyndt at hænge samtidig med at højre kraveben var forskudt. De sidste 2 ½ år har jeg besøgt 4 forskellige kiropraktorer, 4 forskellige fysioterapeuter, 1 osteopat, 1 zoneterapeut, 1 massør, 1 akupunktur, 1 body SDS terapeut og mere. Jeg har fået røntgenscanning, MR scanning og ultralydsscanning hvor prøverne har set mere eller mindre normale ud. Det har psykisk været en enorm belastning som ung ikke at kunne lave det sport man gerne ville.

For 3 uger siden blev det hele meget værre. Jeg brydede med en kammerat og han fik revet mig rundt om halsen i et halsgreb. Det resulterede i bagefter at jeg fik enormt ondt i ryggen og nakken, samtidig med at hele min krop blev meget øm. 2 dage efter, så vågner jeg op i min seng og idet jeg prøver at skubbe mig op, så har jeg simpelthen ingen kraft i armene. Ingen kraft som i bogstaveligtalt ingen. Jeg ruller mig hen til sengekanten og skubber mig udover, men er ved at falde da jeg heller ingen kraft har i venstre ben. Jeg mærker hele min krop begynder at prikke. Som dagene går så bliver det værre og værre og jeg ryger ind og ud af Glostrup og Hvidovre hospital. Jeg får flere scanninger som viser det hele ser normalt ud. Hospitalet har på sin vis "opgivet" mig og giver mig istedet morfin piller som jeg nu tager dagligt. Symptomerne er blevet meget værre. Jeg har ondt i bækkenet og smerterne stråler ned i mine baglår. I starten var det mest venstre ben men nu er det også højre ben. Jeg har ingen kraft i mine fingre, for at give et eksempel kan jeg f.eks. ikke trykke en sæbebeholder ned som man har stående i køkkenet eller på toilettet. Jeg kan ikke løfte mit venstre ben mere end 10 cm. Når jeg går i bad og vandet rammer min krop så føles det fuldstændig anderledes, og når jeg spiser/drikker noget smager det også anderledes. Jeg har føleforstyrrelser i ansigtet og kan slet ikke kende mig selv mere når jeg smiler. Det har ikke noget med medicinen at gøre, fordi jeg havde også rigtig lidt kontrol over mit ansigt før medicinen, jeg kan f.eks. heller ikke fløjte mere som jeg altid har kunnet. Jeg kan ikke tisse i én stråle. Jeg kan heller ikke bukke mig forover uden at det stråler ned i benene på mig og jeg kan kun spænde 20% i mine muskler i forhold til hvad jeg har kunnet.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre længere. Jeg er træt konstant, kan som sagt ikke gå i gymnasie og går i tredje lige nu, så det er vigtigt. Jeg føler mig helt ved siden af mig selv.

Jeg er blevet tjekket for diskusprolaps i ryggen, lænden, blødninger, brud osv. Min familie og jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre længere. Hele mit liv er gået i stå og jeg kan umuligt leve resten af mit liv med disse symptomer. Jeg håber der sidder en som kan hjælpe mig.

Mvh
P

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.