Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Headbanging disorder

Redigeret 11 august, 2016, 14:51 i Sjældne sygdomme
Hej Netdoktor, jeg er en ung mand i starten af 20’erne der lider af et endnu udefinerbart problem. Jeg har så længe jeg ved døjet med dette hele mit liv. Jeg er blevet fortalt, at da jeg var yngre gyngede jeg frem og tilbage med min krop, og ligeledes når jeg sov bankede hovedet op og ned når jeg sov. Det er noget der har hængt ved siden, og selvom mit hovedbanken under søvn ikke er et problem mere, gynger jeg stadigvæk hovedet frem og tilbage flere timer dagligt. Det kan være svært at visualisere, men jeg lænende op af en væg gyngende frem og tilbage med tilhørende musik. Jeg har søgt lidt andetsteds og jeg ved ikke om det er noget head-banging disorder relateret? Jeg ved at det kan være normalt for spædbørn samt yngrebørn, men jeg er en voksen mand?

Der er ingen der ved det, ej mine forældre. De tror jeg for længst er stoppet med det. Da jeg var yngre og blev snuppet på ”fersk gerning” med mit igangværende prøvede jeg altid at bortforklare det med nogle udstrækningsøvelser. I dag er jeg meget omhyggelig med ikke at blive opdaget, da jeg er ualmindeligt flov over at en mand i min alder stadigvæk gør sådan noget. Det skal siges at jeg aldrig gør det offentligt og har heller aldrig gjort det på lejrture, fællesovernatning eller andet. Det er blot noget jeg gøre når jeg sidder alene på mit værelse med musik i baggrunden.

Den gentagende vippen frem og tilbage giver mig en nydelse og ro jeg ikke får andetsteds. Det skal siges at jeg på ingen måde lider socialt eller i andre sammenhænge. Jeg er ligeledes universitetsstuderende så min intelligens er også intakt.

Jeg håber i kan hjælpe med at finde frem til hvad jeg lider af. Samt hvad der kan gøres for at kurere det.

Hilsen.
Log in eller Registrér for at kommentere.