Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sort for øjnene

Redigeret 1 august, 2016, 17:17 i Åben debat om hjernen
Hej
Jeg er en helt alm 15-årig pige.
Nogle gange når jeg rejser mig op efter at have siddet ned går der ca. 3 sekunder før det bliver sort for mine øjne.
For det meste går det væk igen men nogle gange bliver det ved med at være sort, jeg kan ikke holde balancen, mine ben knækker under mig og det er som om jeg ikke er ved bevidsthed.
Bagefter har jeg fået at vide at jeg har fx kigget på noget, men det kan jeg ikke selv huske.
Det skete 1 gang for lang tid siden men da det ikke skete igen tænkte jeg ikke mere over det.
Igen idag skete det, er det normalt?
Bagefter får jeg en underlig følelse i min krop og hovedpine.
Det går dog hurtigt væk.
Er der nogle der ved hvad det er?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jae, jeg kan jo kun gætte, men det kunne være du har lavt blodtryk. Det er ikke det mindste farligt, som højt blodtryk kan være.
    Man skal passe på med ikke at rejse sig for hurtigt op, fordi du kunne besvime. Men er det lavt blodtryk er det IKKE farligt.
  • Indstillinger
    Får du hjertebanken/høj puls, når du rejser dig? Så kan det være POTS. som betyder, at man får høj puls, når man rejser sig op. Mange får det ifm. vaccinationer - særligt HPV-vaccinationer. Det kan også skyldes infektioner som f.eks. borrelia, som kan behandles korrekt i udlandet, da de danske læger ikke ved nok om borrelia og coinfektioner generelt, og de danske tests ikke kan opdage dem.

    Dit blodtryk kan også falde meget, når du rejser dig. Mange får det bedre af at spise 3 g salt og drikke 3 l vand dagligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.