Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problem.

Redigeret 10 juli, 2016, 03:23 i Teenagere
Hejsa alle sammen.

Jeg er selv 13 og har en kæreste på 14. Jeg vil meget gerne sove med ham men min mor tillader det ikke. Hun synes man skal være 15 før man sover med dreng pga, hva nu hvis man "piller" ved hinanden? Hvad synes i jeg skal gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg kan godt forstå at det er spændende med en kæreste og at du gerne vil sove sammen med ham, men jeg forstår også godt din mor. Hvis man sover sammen er chancen der for at komme til at gå længere end man måske i virkeligheden vil , så din mor gør det for at passe på dig. Hun er måske bange for at I ender med at have sex, og det synes jeg også at du er for ung til . Sex er en voksenting, for selvom sex er en dejlig ting, kan det samtidig føre til ting man ikke kan overskue. Såsom en uønsket graviditet. Kønssygdomme osv. Så jeg synes I istedet skal gøre en masse sjove ting, mens I lærer hinanden at kende. I er så unge. I har hele livet foran jer.

    Lisbeth
  • Indstillinger
    Jeg er helt enig med Lisbeth.

    Jeg ville sådan ønske mine forældre havde sagt NEJ. Og jeg var endda ældre end dig. I tankerne har jeg ofte bebrejdet dem at de måske nok i en god mening tog fyren ind i huset, men hvor ville jeg ønske de havde forbudt det.

    Det ødelagde mange år af mit liv. men det vil jeg ikke fortælle om her.
Log in eller Registrér for at kommentere.