Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

forhudsforsnævring 19 år

Redigeret 20 juni, 2016, 09:39 i Åben debat for mænd
Hej....


jeg står med mit livs store problem... jeg ved jeg har forhudsforsnævring da jeg ikke kan trække huden tilbage, heler ikke når den er slap. jeg kan godt onanere uden det gør ondt, kan bare ikke trække helt tilbage.... jeg er 19 år nu og føler egentlig det er på tide at få det fixet. problemet er at jeg er helt sindsyg bange for operationer og eftersom jeg ved man er ved fuld bevist under operation har det skræmt mig i snart mange mange år.... jeg ville kaste op under operationen eller besvime. er der noget at gøre? kan man komme i koma?

jeg føler jeg har spildt rigtig mange chancer både for at få en kæreste men også at gå i byen og snakke med piger osv. har altid måtte ligge låg på når folk snakker til mig fordi jeg ved det aldrig ville kunne fungere.

hvad gør jeg? det gør ikke ondt når den er slap, kan også godt ligge på maven og alt det der. men når den er stiv kan den på ingen måde komme ned over.

- øv

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mit forslag er, at i stedet for at fantasere en frygtelig masse skrækscenarier, så bestiller du en tid ved lægen, hvor du får din situation professionelt vurderet, og også der får helt konkret besked om, hvordan et sådant indgreb foregår.

    Jeg er selv blevet opereret i underlivet og jeg var også vågen, men altså også bedøvet og området var afdækket, så jeg kunnne ikke noget som helst - og i øvrigt var jeg totalt ligeglad, da jeg lå der, for det sørgede narkosen for.

    Men - skulle det ske, at du kaster op eller besvimer, så er personalet altså professionelle nok til at kunnne takle det også. Det er da helt tåbeligt, at lade sådanne tanker styre om du skal have et sexliv.

    Og ja, du har givet ondt og føler dig "sølle" i nogen tid efter indgrebet, men det er det.

    Bevares - du vælger selvfølgelig selv om du vi leve sådan, eller gennemgå en smule ubehag, der i øvrigt slet ikke er helt så slemt, som du selv tror.
  • Indstillinger
    At blive opereret med lokal bedøvelse, er slet ikke så slemt som du tror: Det der kommer til at gøre en lille smule ondt, er når du skal bedøves. Men det er kun et stik med en nål et par gange, og efter det er overstået, kan du ikke mærke nogen smerte, du kan kun mærke, at nogen rører ved dig der hvor de opererer. Men det er altså uden smerter.

    Og hvis du ikke kan tåle at kigge på det lægen har gang i dernede, så er der ingen der tvinger dig til at se noget af det de laver: du kommer helt sikkert til at ligge ned imens de opererer dig, så du kan bare kigge op i loftet eller på væggen.

    Jeg er selv blevet opereret for mange forskellige ting, både i fuld narkose og i lokal narkose: Selve operationen er altid hurtigt overstået og uden smerter.

    Det som jeg synes er træls, er når man skal side stille derhjemme og vente på at det heler igen, da det godt kan tage et par dage før helingen rigtig går igang.

    Jeg håber får taget en snak med din læge inden længe: han eller hun vil helt sikkert meget gerne hjælpe dig med det, og give dig en henvisning til en kirurg eller en urolog, hvis det viser sig at være nødvendigt.

    Held og lykke med det!
  • Indstillinger
    Desuden er der altid sygeplejersker til stede under operationen, som er klar til at hjælpe dig, hvis du går hen og bliver nervøs eller får det dårligt.

    Jeg kan iøvrigt sige så meget, at det er mange gange mere smertefuldt at få boret et hul væk hos tandlægen end det er at få lavet en lille operation(operation for forhudsforsnævring er en meget lille operation, der ikke tager mere end 30 minutter).
Log in eller Registrér for at kommentere.