Hjem Kvinder Åben debat for kvinder

Jomfru/Mødom

Redigeret 1 juni, 2016, 03:41 i Åben debat for kvinder
Hey alle

Jeg har et spørgsmål, jeg har gået med ret længe efterhånden.

Hvis jeg som jomfru i dag har haft sex med min mand, men ikke blødte -
er det muligt at bløde (i morgen) ved anden samleje?
«1

Kommentarer

  • Ja, det kan godt ske. Men - du kan altså også opleve, at du slet ikke kommer til at bløde.

    Der kan også ske, hvad jeg oplevede: Jeg blødte heller ikke ved første samleje, men jeg blødte lidt et par dage efter.

    Jeg ved godt, at denne blødning i visse trosretninger er et "bevis" på jomfruelighed, men det er altså ikke et specielt godt "bevis", da netop denne blødning ikke altid forekommer, og heller ikke er en absolut naturlov.

    Man kan i øvrigt godt have fået bristet sin mødom ved f.eks fald el.lign. i barndommen
  • Jeg var nok blevet slået ihjel i et andet samfund. Jeg blødte aldrig.
  • Mange tak for jeres svar :-)

    Jeg ved godt at der er mange kvinder som ikke bløder overhovedet..

    Jeg blødte nemlig først (hvis det ikke engang skal være løgn) ved 3 samleje. Det var godt nok bare en rød plet. Jeg undrede mig bare...
  • Det kan også godt bare have været en lille rift eller noget.

    I hvert fald - og det er vel det, det drejer sig om - ikke noget alvorligt overhovedet.
  • Nu undre jeg mig over hvorfor jeg (nogle) ikke blødte første gang, men anden/tredie gang? Hvordan kan det lade sig gøre?
  • Hej,

    Jeg blødte faktisk meget første gang, og det til trods for, at det ikke føltes som om han kom særlig langt ind.

    Blødningen fortsatte i et par dage hvor jeg måtte gå med bind.

    Men det med blødning kommer jo også an på hvor "voldsomt" I har sex de første gange.

    Dit underliv skal tilvænnes, og der kan godt komme en rift eller lidt "slid" indtil du er blevet mere hårdhudet, om jeg så må sige...

    Johanne
  • Kære Johanne

    Jeg forstår, tak for svar.

    Hvor længe skal man døje med smerten under samleje? Jeg har været sammen med min kæreste i snart et år, og det gør hammer-ondt stadig, når jeg fx ligger på maven, og han ligger sig på mig. Det er som om jeg får banket min mave ud, for ikke at overdrive.

    Og et andet spørgsmål. Er det kun under (muligvis) graviditet, at man føler ubehag ved at ligge/sove på maven/siden?
  • Samleje skulle gerne være meget dejligt - og da slet ikke gøre ondt.

    Måske I skal prøve med en anden stilling? Eller nogle andre; prøv jer frem til I finder noget, I begge kan lide.

    Hvis det bliver ved med at gøre ondt, bør du nok kontakte lægen.

    Nogle kan lide den ene sovestilling- nogle en anden. Der er vel ingen, der forlanger, du skal sove i en bestemt - for dig - ubekvem stilling?

    En del føler ubehag ved at sove på maven, det har intet med graviditet at gøre. I øvrigt kan man da sagtens sove på maven i begyndelsen af en graviditet - senere giver det helt sig selv, at man ikke kan/vil. Og jeg tror da det store flertal - i hvert fald i slutningen af graviditeten - netop foretrækker at ligge på siden, men det finder man da helt selv ud af - det behøver du sådan set ikke bekymre dig om.
  • Det skal ikke blive ved med at gøre ondt. Det kan godt gøre ondt de første gange, men derefter skal det være rart.

    Hvis du spænder i kroppen og ikke slapper ordentligt af, kan det også være med til, at det gør ondt.

    Det kan også være fordi du ikke bliver våd nok. Prøv med noget glidecreme - det kan købes på apoteket.

    Hvis han er meget stor, kan det også gøre ondt hvis han bare støder i bund. Sig til ham, at han skal være mere forsigtig. Hvis du sidder ovenpå ham, kan du styre både tempo og hvor langt den kommer ind.

    Sex skal ikke kun være godt for ham - så sandelig også for dig :)

    I må prøve jer lidt frem - så finder I helt sikkert ud af det.

    Johanne
  • Det der med ubehag når man ligger på siden... Det ved jeg ikke så meget om.

    Jeg sover allerbedst på siden. Da jeg var gravid kunne jeg hverken holde ud at ligge på maven eller på ryggen. Altid kun på siden med en pude mellem benene eller foran til at støtte sig op ad.

    Det er vel smag og behag. Når man er gravid kan det føles som om man ikke kan trække vejret, derfor er det ikke rart at ligge på ryggen fx.
Log in eller Registrér for at kommentere.