Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i leddene, muligvis efter flåtbid i omkring 2004

Redigeret 25 april, 2016, 13:03 i Åben debat om infektioner
Hej, jeg ved med sikkerhed at jeg er blevet bidt af en skovflåt, idet at jeg i fritiden laver brænde i skoven, og omkring 2004, opdagede den karakteristiske røde ring, henover knæet, samme diameter, som bredden af låret, på pågældende sted. På det tidspunkt, var jeg ikke bevist om hvad en Skovflåt var, og tænkte blot, at jeg ville afvente, om ikke det ville forsvinde af sig selv, hvilket det gjorde.
Efterfølgende har jeg haft en depression, som jeg fik lykkepiller for, samt kom til at døje med eksem i hovedbunden, mellem øjenbrynene, ned langs næsen, ml. næse og mund, og ml. mund og hage, det behandler jeg med Nizoral creme, og shampoo. Senere er jeg kom til at døje med ledsmerter forskellige steder, dog primært i skulderen, men sommetider slår det ud i fingerleddene. Smerterne i skulderen, har skiftet mellem begge skulderled, men sidder pt. kronisk i højre skulder, jeg har gået til min læge, som påstår at det kommer fra nakken, han har prøvet at vride i diverse steder, så det knager og brager, med det hjælper intet. Så jeg har gennem nogle år været på en kur som består af 2 panodiler 500 mg. samt en Voltaren Rapid, som jeg må tage 3 - 4 gange i døgnet, det tager toppen af mine smerter, men er jo nok ikke den bedste løsning på sigt?
Derudover har jeg fået en blokade i skulderen, 2 gange, det tager toppen af mine smerter, for en stund.
Jeg er nu efter eget ønske blevet testet for Borreliose, fik taget en masse blodprøver, herunder for Borreliose, som er blevet sendt til Århus Universitetshospital, prøven viser IgM i serum: Negativ IgG i serum: Positiv
Hvilket min læge, tolker som at jeg er blevet inficeret af en Skovflåt, men at mit immunforsvar har slået infektionen ned, så jeg er rask, og at mine smerter nok bare er flyvegigt!
Sidst for 2 uger siden, bad jeg om at få en indsprøjning i skulderen, med binyrebarkhormon Dopo Medrol, fordi jeg har en kollega, som også døjer med sin skulder, og at det hjalp på hans skulder, desværre har det ikke hjulpet på min skulder, nu her 2 uger efter
Derudover, har jeg gået til Kiropraktor, det har desværre heller ikke hjulpet noget, selvom jeg har lavet øvelser. Han arbejder med en teori om at musklerne som trækker overarmknoglen ind imod skulderleddet, ikke er lige stramme, hvilket medfører at knoglen kører forkert i leddet, så der opstår inflammation i leddet, han opfordrer min læge til henvise mig til ortopæd kirurgisk, på Regionshospitalet i Randers.
Det som jeg frygter, er selvfølgeligt at jeg stadigvæk er inficeret af de forskellige ting og sager, som flåten har efterladt i min krop, og at jo længere tid der går, hvor disse spirokæter, og hvad ved jeg, har frit spil, bare medvirker til at det bliver værre med tiden, jeg er jo på intet tidspunkt blevet behandlet med penicillin, for den flåt, ligesom jeg heller ikke har fået taget prøver af spinalvædsken, som jeg syntes at have læst, at jeg burde?

Jeg føler at min læge bare trækker tiden, jeg har opfordret ham til at sende mig videre til en speciallæge, men får hele tiden at vide, at dertil er vi jo ikke nået endnu. Jeg har været hos lægen for dette et utal af gange, syntes jeg, har indtrykket af, at det som det drejer sig om, er at han tjener hver gang jeg kommer, eller hver gang jeg ordinerer smertestillende via telefon, sådan et lægebesøg tager typisk 5 minutter, men da jeg laver hegn til hverdag, og kører med en kollega i firmabil, betyder det at når jeg skal til læge, f.eks må køre i min privatbil til Horsens, eller Århus, for egen regning, og tabt arbejdsfortjeneste, fordi at jeg skal køre i utide. Udover det økonomiske, er det en ret stor ulejlighed, for 5 minutter, for at få at vide at det sikkert bare er flyvegigt!
Log in eller Registrér for at kommentere.