Hjem Øjne Åben debat om øjne

Ny lægeattest ved dårligt syn?

Redigeret 16 april, 2016, 04:26 i Åben debat om øjne
Hej,

jeg er ved at tage buskørekort. Jeg har allerede almindeligt kørekort, hvor jeg bestod syns-kravet. Men der er skærpet krav for kørekort D, så jeg er fuldt afklaret på at jeg skal have briller på når jeg kører bus. Nu har jeg jo lige betalt 600 kr. for denne lægeerklæring for 3 dage siden og har fået bestilt mine briller. men der er ikke nogen der kan være enige i hvad jeg skal. På AMU-Centeret sagde de at jeg bare skal tage til lægen, efter jeg har fået brillerne, og de laver en ny syns-test. Det var lægesekretæren ikke enig i hun mener at jeg skal til ørelæge og de laver en syns-test eller jeg skal lave en ny lægeerklæring. Kommunen mener at lægen bare skal lave en ny test, fik dog ikke snakket med den rigtige afdeling da de var gået hjem til på mandag. Nogen der ved hvad jeg helt præcist skal på dette tidspunkt? Vigtigt at det falder på plads hurtigst muligt også vigtigt at jeg ikke skal hoste 600 mere op, da det hele allerede har kostet en bondegård og jeg har ikke 600 at gi.

Kommentarer

  • Hvad med at spørge den motorsagkyndige, som vel formodes at være faguddannet.

    Alternativt kan du gå hen til den optiker, der har lavet dine briller, også der må det være en faguddannet, der har haft med det at gøre.

    De der offentlige AMU osv ved jo gerne aldrig en pind.
Log in eller Registrér for at kommentere.