Hjem Sjældne sygdomme Sjældne sygdomme

Meget synlige blodårer, især over brystkassen

Redigeret 1 marts, 2016, 14:05 i Sjældne sygdomme
Hej

Jeg skriver her, fordi jeg ikke helt ved hvor jeg ellers skal spørge.

Jeg har så længe jeg kan huske haft MEGET synlige blodårer, især over brystkassen. Det er ikke sådan som når man træner meget og blodårerne bliver "store", de er bare megt synlige og blå, nærmest som om de ligger meget nærmere huden end hos alle andre.
Det generer mig ikke som sådan, andet end når folk kommenterer på det og de synes der ser ulækkert ud.
Derfor ville jeg gerne høre om der er noget at gøre ved det, eller om jeg bare skal vænne mig til det, evt. dække det til.

Mvh

Kommentarer

  • Hej

    Hvis du er af spinkel bygning er det almindeligt med mere synlige blodårer.
  • Hej. Tak for svar :)

    Det synes jeg dog ikke rigtig jeg er længere, jeg var engang meget spinkel men vejer i dag 65 kg og er 168 høj.
  • Der er nogle menensker som har type konstitution som er spinkle i ungdommen mens de senere godt kan få en kraftig overkrop, hvor benene stadig er tynde. De har tydelige vener. Det er ikke en sygdom men helt normalt for den type konstitution.
  • Hejsa!
    Jeg har det selv - grundet en sygdom cava aritis, hvor vena cava inferior er stærkt forsnævrede. Har derfor fået nyresvigt som barn, og en blodprop m.v. senere hen. Vi fandt kun ud af det pga blodproppen. Sygdommen er sjælden og man kan ikke rigtig finde noget om den - det er mig der har skrevet et indlæg lidt længere nede.

    Men der er jo ingen garanti for det er det - håber for dig det ikke er. Men hvis det går dig meget på sinde hvad det evt kan være, ville jeg søge læge :)

    God vind :)
Log in eller Registrér for at kommentere.