Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg bliver ikke gravid

Redigeret 21 januar, 2016, 18:09 i Ufrivillig barnløshed
Hej,
Jeg skriver for at høre om der er nogle der har gode råd eller nogle der er prøvet noget lignende.
Jeg er 23 år og har sammen med min kæreste prøvet at blive gravid i 1,5 år nu. Jeg har regelmæssige menstrationer og tydelige tegn på ægløsninger. Min kæreste har en et barn fra et tidligere forhold, så ham er der nok ikke noget i vejen med.
Vi har aftalt at gå til lægen og blive tjekket, men jeg kan ikke få mig selv til at bestille en tid. Jeg frygter at få af vide at der er noget galt med mig.
Tanken driver mig til vanvid og der går ikke en dag uden at jeg tænker på om jeg mon er gravid og hvornår jeg bliver gravid. Jeg er forvivlet og jeg er så udmattet af at være trist hele tiden.
Er der nogle der har prøvet lignende? Og hvordan tackler i hverdagen?

Mvh mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Normalt siger man at man skal prøve i et år før man søger hjælp. I har prøvet i 1,5 år og endda meget unge så i har tydeligvis fertilitetsproblemer. Det kan sagtens være din mand der har dårlig sædkvalitet selvom han har et barn fra tidligere forhold, sædkvalitet kan ændre sig eller blive svingende. Først bliver manden tjekket hvis alt er ok, bliver du derefter undersøgt godt og grundig og finde ud af om der er noget galt med dig. Der er ikke noget at være bange for der findes heldigvis kunstig befrugtning hvis man har fertilitetsproblemer. Det kan godt være alt er ok hos dig og din mand så bliver man uforklarlige barnløse og der skal også kunstig befrugtning med din unge alder skal du nok blive gravid med hjælp eller naturlig.
Log in eller Registrér for at kommentere.