Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Indtagningen af medicinen cepramil

Redigeret 19 december, 2015, 18:45 i Angst
Jeg er begyndt på cepramil som er præparat ved dem der har angst , jeg har
Idag fået to halve piller fordelt på to dage , så en hel pille i alt
Men jeg har fortrudt jeg begyndte på dem føler mig ikke tilpas i kroppen psykisk
Så vil egenlig gerne stoppe det samme , men kan jeg stoppe med det samme
Har jo kun taget en enkelt pille i alt ?? Håber i vil hjælpe mig med nogle svar på mit spørgsmål ??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal måske tænke på at medicin kan give bivirkninger, som forsvinder efter kort tids brug.
    Naturligvis kan man da stoppe med medicin man kun har taget en enkel tablet af. Men du skal vel have/prøve den af en grund.

    Jeg kender en, som har en depression. Først prøvede han to slags medicin, som han blev dårlig af også selv om han tog det et stykke tid. Nu har han fået noget der hjælper. Man skal aldrig opgive inden man er begyndt.
  • Indstillinger
    Hvis du får bivirkninger af cipramil og ønsker at stoppe behandlingen, er det fornuftigt at tale med din læge om det. Så kan i sammen aftale den videre behandling. Der er ikke nogen fysiologisk grund til at du ikke kan stoppe, men medicinen er formentligt givet på et relevant grundlag og uden pillerne vil du ikke undgå/dæmpe angstanfaldene (jeg går ud fra at pillerne er givet mod angst, da du skriver at det er angstdæmpende medicin).
    Mhp. det psykiske ubehag: er det mon muligt at det er uafhængigt af medicinen?
    Uanset, bør du være opmærksom på bivirkninger, og kontakte egen læge hvis du ønsker at skifte/stoppe medicinen.
Log in eller Registrér for at kommentere.