Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nogen der har erfaring med disse?

Da jeg lige er flyttet og er i gang med at få alle små tingene på plads, er jeg også ved at lede efter ny tandlæge.

Så ville høre om der er nogen der kender til disse tandlæger: http://www.godtsmil.dk/
og har nogen erfaringer at dele ud af?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Selv i en landsdækkende kæde er der vel forskel, da der naturligvis er forskellige mennesker ansat, og tænder handler jo – som så meget andet – om menneskelig kemi og tillid.

    I 2007 flyttede min mand og jeg til en anden landsdel, og da vi ikke kendte nogen, der kunne rådgive os, tog vi bare en tilfældig tandlæge, der havde klinik på et sted, der for os var nemt at komme til – og hold da op; pludselig var der ikke grænser for, hvor mange problemer vi begge havde med vores tænder. Jeg havde pludselig fået parandentose, alle mine kroner skulle udskiftes – i øvrigt skulle jeg ikke regne med, de holdt så længe, da denne paradentose givet ville udvikle sig hurtigt i negativ retning, ”men så må vi jo bare skifte dem igen”.. Jeg så hurtigt at jeg ville komme af med sådan ca. 50.000 årligt til den tandlæge, hvilket i øvrigt ikke lod til at bekymre ham det mindste. Min mand havde også pludseligt en masse problemer, han aldrig havde hørt om før, så for ham virkede det også som ca. samme årlige udgift, og nej – heller ikke vi har den slags penge. Næste gang vi – i øvrigt hver for sig – mødte op ved denne tandlæge, var der pludseligt nogle nye problemer.

    Forvirringen var total, så jeg forhørte mig ved nogle naboer, om de kendte til nogle tandlæger, og jeg fik så en tid hos en ny, der godt nok bekræftede at jeg havde en begyndende parandentose, og at der var nogle småting, men de kunne da repareres, og jeg endte med at blive superglad for den tandlæge, som min mand også skiftede til – hans voldsomme problemer var pludselig ikke til stede mere.

    Så – første tandlæge så åbenbart bare en super indtjening – og ikke andet.

    Sidste år flyttede vi ”hjem” til egen landsdel igen, og satsede en gang til, og bestilte tid ved den lokale tandlæge fem minutter fra hjemmet – og der var vi heldige, er super tilfredse.

    Og ja – det var lige en lille historie, men som fortæller, at man skal absolut ikke tage til takke med den første, man lige støder på. Jo – det kan komme til at koste en ekstra konsultation, hvis du føler dig usikker på en behandling, men de penge er – efter min mening – givet godt ud, hvis det er.

    Mit forslag er, at du måske forhører dig lidt ved naboer, kolleger el.lign., og hvis ikke nogen kan anbefale en, så tag en, der har klinik hensigtsmæssigt i forhold til dig, og prøv dig frem, men – er du det mindste usikker på den behandling, du tilbydes, så betal en anden for en konsultation.

    På samme måde med læge. I den anden landsdel, tog vi også bare en tilfældig, som vi bare blev så glade for. Her gjorde vi det samme – og ja, hun er nu udskiftet. Og ja – et eller andet sted er jeg sur over, at det så koster 195,- pr. person, men hellere betale det end at have en læge, der med al ønskelig tydelighed viser, at de der patienter keder hende og deres sygdomme rager hende en høstblomst.
  • Indstillinger
    Jeg har faktisk haft netop den modsatte oplevelse! Jeg gik hos GodtSmil i Aarhus i en årrække, og kom hvert halve år ved tandlægen, for jeg kan godt lide at få en regelmæssig rens.
    Da jeg flyttede "hjem" til København skulle jeg have fundet mig en ny tandlæge - og jeg søgte på http://www.tandlaegen.dk og fandt deres tandlæge på Østerbro i nærheden af min nye lejlighed.

    Ved mit første besøg, blev der selvfølgelig taget nye røgent billeder og det viste sig at jeg var blevet underbehandlet hos min gamle klinik. Jeg skulle heldigvis ikke have lavet ting over +50K, men det blev faktisk ikke så dyrt. Så jeg er glad for Poul hos www.tandeftersyn.dk - dejligt personale og jeg tænker ikke længere på min tandlægeskræk. :)

    Men det handler om at finde en god tandlæge man stoler på - for mig er det ikke vigtigt at det er billigt lige nu - jeg vil have stærke tænder i længden :)
Log in eller Registrér for at kommentere.