Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i maven

Redigeret 21 april, 2016, 04:48 i Teenagere

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tager hun p-piller - eller anden p-medicin?

    Det kan meget vel være årsagen; og beklageligvis en årsag som læger overhovedet ikke tager i betragtning - tværtimod frikendes disse p-midler altid, men mærkeligt nok får mange det mærkbart bedre, når de stopper med denne medicin.
  • Indstillinger
    Redigeret 9 februar, 2017, 03:38
  • Indstillinger
    P-midler har et hav af bivirkninger, som der beklageligvis ikke er nogen, der fortæller og ligeledes beklageligvis vil din datter givet opleve, at hvis hun spørger lægen, om det kan være p-pillerne, der er skyld i dette ubehag, så vil hun få svaret, at det under ingen omstændigheder kan være derfor.

    Af en eller anden grund frikendes disse hormoner altid og læger påstår, at de er fuldstændigt uden bivirkninger, hvilket er noget frygteligt vrøvl - det står endda i indlægssedlen, at der netop kan forekomme bivirkninger.

    Da jeg - for mange år siden - selv fik mistanke til p-pillerne i forbindelse med mine ubehag, blev jeg nærmest truet af min læge, der fortalte mig, at hvis jeg holdt op, så ville jeg få det meget værre.

    Derfor gik der yderligere et par måneder, før jeg løb risikoen, og stoppede. Jeg fik det straks mærkbart bedre - og har derfor ikke rørt stadset siden.

    Masser af kvinder accepterer at gå og være mere eller mindre utilpasse, fordi de får at vide at disse - i øvrigt for kroppen totalt unødvendige - hormoner ikke kan have skylden.

    Jeg foreslår derfor, at hun stopper med de piller. Hvis hun i løbet af kort tid mærker en bedring, så er det jo nok derfor, hun nu har det sådan, og hun bør derfor bruge en anden præventionsmetode.

    Jeg ville blive glad, hvis du - om et par måneder f.eks. - vil melde tilbage, om hun er blevet fri for sine ubehag.
  • Indstillinger
    Redigeret 9 februar, 2017, 03:38
  • Indstillinger
    Jeg har spekuleret en del på, hvordan det går med din datter?

    Hjalp det at stoppe med p-pillerne, eller har hun stadig de samme problemer?

    Jeg synes, det kan være relevant at få en tilbagemelding nu nogle måneder efter. Jeg råder jo ofte til at stoppe med p-medicin, da det er min erfaring at netop de p-midler kan være årsag til mange ubehageligheder, som kvinder bare må finde sig i, fordi lægerne totalt afviser, at disse midler kan have nogen form for bivirkninger.

    Selvfølgelig løser et stop med p-medicin ikke alle problemer, men det er efter min mening, det første sted man (lægen) burde starte, når en kvindelig patient kommer med diverse symptomer.
  • Indstillinger
    Redigeret 9 februar, 2017, 03:37
    .........
  • Indstillinger
    Det er dog ganske forfærdeligt, at din datter i flere år - og oven i købet i så unge år - har haft en kæreste, der har påvirket hende så voldsomt.

    Forhåbentligt får hun noget hjælp til at takle noget så rystende.

    Men - det var ikke, hvad denne debat handlede om, så jeg foreslår bare, at hun er opmærksom på det, hvis hun igen begynder på p-piller.

    I hvert fald godt at mavepinen nu er væk og hun har det bedre.

    Tak for tilbagemelding.
Log in eller Registrér for at kommentere.