Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

isotretinoin og alkohol

Redigeret 9 juni, 2015, 13:05 i Bumser
hej

jeg starter på min kurv på fredag med isotretinoin og da jeg skal til sommer/afslutning fest den 25/06 og der vil jeg jo gerne drikke alkohol sammen med mine venner da det er sidst gang vi kommer til at se hinanden. men jeg har bare læst så mange sætter at der står at man ikke skal gøre det, og nu hvor jeg næsten aldrig drikke og når jeg gør det er det kun en eller to cider. det er mit første problem
mit andet er:

jeg er også bange for de bivirkninger som tørre læber og næse, jeg som piger er rigtig glad for mine læber, da jeg synes det er noget det pæneste i mit andsigt, så jeg er rigtg rigtig bange for at de bliver tørre og grimme (plus går jeg meget med læbestift, så det ser ikke pænt ud hvis de er tørre)

tak for din hjælp.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der må jo være en meget tungtvejende grund til, at du overhovedet er ordineret dette middel, som bestemt ikke kan siges at være sundt.

    Du ved vel at akne/bumser faktisk er helt normalt i de unge år, og de forsvinder også gerne af sig selv, så selv om det da bestemt både er ubehageligt og grimt, så er det jo for langt de fleste kun en periode i de helt unge år, hvor der er det problem, og farligt er det jo heller ikke.

    Så - der er nok andre årsager til, at du skal gennem denne behandling.

    Men - hvis det kun drejer sig om en enkelt fest, og du ellers ikke drikker alkohol, hvorfor så ikke ganske enkelt vente den uge med at gå i gang med behandlingen, så det i det mindste ikke bliver et problem.

    Mht den anden bivirkning, du nævner, så er det jo et valg - der er fordele og ulemper ved alle former for medicinering, og hvis ulemperne er større end fordelene, bør man da virkelig - selvfølgelig i samråd med lægen - overveje, om det så er det værd.
Log in eller Registrér for at kommentere.