Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mulighed for behandling for "velfungerende" med ADHD

Redigeret 8 juni, 2015, 04:17 i ADHD
Hej

Jeg skal til udredning ifm. ADHD efter at blive viderstillet af min psykolog og bliver lidt i tvivl om hvorvidt det jf. oplysningerne på denne side er muligt at tale om jeg lider af ADHD. Der står på siden "ADHD hos Voksne" at "Det er vigtigt at forstå, at for at lide af ADHD skal man være invalideret på mindst to livsområder"

Hvad vil det sige at være invalideret på mindst to livsområder. Der er ting i mit liv jeg kæmper med og har kæmpet utroligt meget med. Jeg har en lang-vidergående uddannelse og et fuldtids job jeg sagtens kan besidde, dog er der aspekter af arbejdet jeg skal kæmpe med, mens jeg er god til at fokusere på bestemte opgaver.

Jeg har også et fungerende social liv, selvom jeg ofte finder det hårdt at være sammen med andre mennesker og det har taget mig mange år at finde nogle gode venner.
Jeg vil gerne have mulighed for at få hjælp da mange af symptomperne gør ting meget besværlig for mig. Selvom jeg tjener godt kræver det en kraftig indsats at holde styr på økonomien.

Resumé: Hvad betyder: " invalideret på mindst to livsområder "? og kan jeg stadig få hjælp selvom jeg ikke er/føler mig invalid?
Log in eller Registrér for at kommentere.