Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad sker der med mit øje?

Redigeret 4 juni, 2015, 02:51 i Åben debat om øjne
Hej!
Jeg er en pige på 16 år, og mit syn på højre øje er stærkt forværret i løbet af et års tid. Jeg er langsynet (venstre: +2,50, højre: +0,75 og med bygningsfejl), men plejede aldrig at gå med briller da jeg ikke følte behov for det.

Som det er lige nu kan jeg stort set ikke se og fokusere med højre øje. Alt er slørret og jeg kan hverken læse eller se ansigter ordenligt.
For nogle måneder siden fik jeg briller, og det hjælper selvfølgelig på det.
Til gengæld sagde øjenlægen eller optikeren, at mit syn var præcis det samme. Det kan jeg ikke forstå, for det passer ikke! Jeg plejede at se næsten perfekt på højre øje, men nu kan jeg ikke se ordenligt uden briller.

Det skal siges at jeg fik et slag på højre øje for et år siden, men jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre.
Jeg er bekymret for om det kan være noget med hjernen i stedet, da jeg også har haft hovedpine.

- vil meget gerne høre fra nogle!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er 16 år? Er du helt alene i Verden?

    Det er fuldstændigt urimeligt, at du skal gå alene med disse bekymringer, så derfor er dette noget, du i den grad skal have en voksen, du har tillid til ind over.

    Jeg kender naturligvis ikke til din familiesituation, så hvis ikke din mor eller far kan hjælpe dig med at forlange en grundig forklaring/undersøgelse, vil jeg foreslå dig, at du henvender dig til en lærer på skolen, som du føler tillid til.

    Hvis du virkelig ER alene og ikke har kompetente voksne omkring dig, vil man på skolen givet være bekendt med dette, og der har man faktisk pligt til at hjælpe dig.

    Du skal naturligvis have forlangt dels en grundig undersøgelse, dels en ordentlig forklaring og hjælp til dine synsproblemer.

    Ja, forhåbentligt er jeg helt forkert på den, men da det her jo er et anonymt debatforum, kan man kun forholde sig til det, der rent faktisk står - og her fremgår det faktisk, at det forventes, at du - helt alene - skal klare disse problemer.
Log in eller Registrér for at kommentere.