Blodtryk. Jeg vil have "luft"

persille1persille1
Redigeret 2 april, 2015, 02:53 i Hvordan gik behandlingen?
Ugens Tema

Årsagerne til forhøjet blodtryk kan skyldes flere omstændigheder og er til en vis grad arvelige. En typisk forklaring på den store forekomst af forhøjet blodtryk hos danskerne i 2010, skal dog relateres til livsstilen. For lidt motion, for fed mad og en stresset hverdag er nogle af de faktorer, der kan bevirke en stigning i blodtrykket.

CITAT SLUT.

Jeg bliver så træt af altid at læse det er livsstilen. Samtidig skriver I det er til en vis grad arveligt
"store forekomst af forhøjet blodtryk hos danskerne i 2010, skal dog relateres til livsstilen."

Evig og altid er det melodien. "Det er din egen skyld."

CITAT

Forhøjet blodtryk kan behandles med medicin, men adskillige videnskabelige studier har gennem de sidste år påvist, at motion ligeledes er effektivt til at reducere blodtrykket.

CITAT SLUT.

Ja ja, jeg kender det til bevidstløshed og jeg bliver gal. Når man fortæller man har forhøjet blodtryk får man straks at vide "Det er din egen skyld".

Dyrk motion. !!!!!!!!!!! Men hvorfor virkede motion så ikke på min fodbolddyrkende søn. ??

Jeg husker to unge forskere/læger der helt og aldeles skrev det var folks egen skyld, når blodtrykket var for højt. Jeg skrev til dem , men fik naturligvis ikke noget svar. Var de belæste, ja, det var de, var de samtidig intelligente, NEJ.

I min familie på min mors side har de forhøjet blodtryk.-
På min fars side dårligt hjerte. Ikke nogen god sammenblanding. Min far og mine søskende døde af dårligt hjerte og forhøjet blodtryk. Mine børn og jeg har "kun" arvet det høje blodtryk.

Jeg var midt i trediverne, da jeg fik konstateret forhøjet blodtryk. Jeg var slank, dyrkede motion, spiste sundt o.s.v.

Mine børn har desværre arvet denne tendens til forhøjet blodtryk. Heldigvis var de noget ældre end jeg, da det blev konstateret. Jeg var på vagt og bad dem være opmærksomme, så det blev konstateret hurtigt og ikke som hos mig, at lægen ikke kunne finde ud af noget som helst.

Han har sikkert ment et så ungt menneske ikke kunne have for højt blodtryk, det kunne kun være nerverne.
Jeg hører til de mennesker, der bliver syg/mærker det, når blodtrykket er for højt og gik til sidst til en anden læge.

Da det blev konstateret mine børn også havde for højt blodtryk var de slanke, spiste fornuftigt og dyrkede motion af forskellig slags.

"Motion er lige så effektivt som medicin". Men "gider" du ikke holde dig slank, spise sundt og dyrke motion, jamen så er det din egen skyld og du må have medicin.
Man bliver så vred over den evige snak. Kan I sige det er vores egen skyld, så kan jeg sige I er ikke klogere. I, der skriver den slags.

En typisk forklaring på den store forekomst af forhøjet blodtryk hos danskerne i 2010, er arveligt, men en del kan skyldes livsstilen. Det ville lyde mere rigtigt, men I ynder at give folk skylden for deres sygdomme.

Jeg gider ikke læse det er min egen skyld mere. Mit blodtryk stiger i vrede. Der er ingen tvivl om stress kan forhøje blodtrykket, når man har tendensen til at få højt blodtryk.

Og hvem har så skylden. Det må være de mennesker, som evig og altid fortæller det er vores egen skyld.

Mon ikke alt den motion også er skadelig. Jeg talte med en læge, som sagde, han så mange fodskader på grund af, der blev løbet for meget.
Men det er jo klart der blive overtrænet, når folk altid hører: Det er din egen skyld. Hvis ikke det ville lyde meget uhøfligt ville jeg bede jer holde jeres kæft og lade være med at give folk stress over alle de beskyldninger.
Der er snart ikke en sygdom uden det er "vores egen skyld"

CITAT

Motion, der er gavnlig for kredsløbet og dermed blodtrykket, kan for eksempel være løb, cykling, svømning og forskellige former for boldspil. Det er endnu uvist, om styrketræning alene nedsætter blodtrykket hos personer med forhøjet blodtryk og anvendes derfor ikke som behandling. Der går typisk mellem 4-16 uger, før effekten af fysisk aktivitet kan ses på blodtrykket.

CITAT SLUT

Cykling, det hjalp ikke et hammerslag på mig, jeg fik alligevel for højt blodtryk. Boldspil hjalp ikke min søn. Hvor det føles uretfærdigt disse beskyldninger om man selv har skylden.
Jeg tror mere på man kan arve tendensen til for højt blodtryk og stress forværrer.

Jeg gider ikke motion mere, det hjælper alligevel ikke, og sluger min medicin, som også på et tidspunkt har været ved at tage livet af mig.
Log in eller Registrér for at kommentere.