Hjem Sundhedsvæsenet Hvordan gik behandlingen?

Dokumentation

2»

Kommentarer

  • Hej lotte123

    Jeg ved ikke om du dyrker motion, men hvis, så læs dette.

    http://www.dagens.dk/sundhed/s%C3%A5dan ... er-p%C3%A5
  • Hold da op, den var interessant - også selv om det beklageligvis ikke er aktuelt i mit tilfælde.

    Men nej - jeg er på ingen måde blevet spurgt til mine motionsvaner, og det er jo i grunden tankevækkende.

    Jeg bevæger mig da hver dag, men er ikke ude i ekstremerne; nok iflg. diverse "guru'er" bevæger jeg mig sikkert ikke nok. Jeg tror faktisk ikke vi har så forfærdeligt godt af at piske af sted mange timer om ugen.

    Vi har fået hund her før jul, og jo, jeg kunne da godt i starten mærke, at min kondition lod noget tilbage at ønske, men kom egentligt ind i en god gænge, hvor vi travede af sted i pæn fart flere gange om dagen, og glad var jeg da.

    Men - så kom det her, og da jeg har holdningen, at jeg ikke får det bedre af at sidde og sige "åh" og lade min mand klare de daglige gåture, har jeg trods smerter og utilpashed gået med hunden et par gange dagligt, men det er i den grad gået ned ad bakke, og det forvirrer mig da bestemt også.

    Jeg "syrer" enormt hurtigt til i benene og bliver lynhurtigt udmattet - og det til trods for, at det faktisk gik fint for et par måneder siden.

    Vi har netop lige været på ferie - som nævnt - og der har der jo virkelig været tid og lyst til de lange, gode gåture, - vejret har jo også været til det - men puhhh, der skal ikke meget til, før jeg sakker agterud.

    Så nej - det er ikke fordi jeg dyrker for megen motion, og jeg kunne egentlig godt overbevises om, at jeg dyrkede for lidt - men så skulle det jo netop gå den gode vej i stedet for at det er blevet tungere?

    Jeg er meget spændt på den akupunktør, jeg nu har fundet - spændt på, om det er en, der kan hjælpe. Jeg er kommet frem til, at jeg må have nogle ubalancer i kroppen; noget en dygtig akupunktør netop kan gøre noget ved.

    Jeg savner hende, jeg havde, da jeg boede på Fyn. Havde jeg stadig boet der, så havde jeg for længst besøgt hende.
  • Hvis du husker det har jeg jo også problemer med mine ben. På grund af min sædvanlige massør var syg og jeg havde så ondt tænkte jeg, jeg prøver. Jeg kan altid løbe min vej.
    Og så fik Jeg fik Thai massage for første gang i mit liv og det hjalp så det kunne mærkes mere end det plejede. Der skal nok flere gange til og så vedligeholdelse, så jeg håber på en bedring af mine smerter.

    Jeg har jo fået massage før, fordi det lindrer. Men de danske massører kan slet ikke leve op til denne form for massage. Jeg har ofte tænkt på, hvorfor får fødder og hænder dog ikke får massage også. Jeg kan ligefrem mærke mine fødder sukker. !!
    Og jeg fik sandelig en times massage, som der normalt reklameres med. Men hos den danske fratrækkes også tiden hvor man betaler og tager tøjet på igen.

    Thai massage gives åbenbart også på hænder, fødder og ansigtet. Du milde hvor kunne jeg både mærke og se ansigtet så afslappet ud. Og på kroppen er det også meget, meget bedre.

    Dagen efter følte jeg en hest havde sparket mig over det hele, men to dage efter fik jeg det så godt, som jeg ikke længe havde haft.
    Jeg tager snart af sted igen, for det er virkelig noget der kan mærkes på mig. Jeg ville bare fortælle dig det, for ingen havde sagt det til mig. Jeg troede det var en sexklinik, dum som jeg er. Men det var det sandelig ikke.

    Jeg fortæller det, fordi det jo på en måde har forbindelse til akupunktur. Som heller ikke er dårligt, hvis vedkommende er dygtig.

    Jeg vil ønske dig held med dit foretagende, for jeg ved de forbandede smerter forpester tilværelsen.

    PS. Lægen på sygehuset sagde til mig, der løbes for meget. Han havde set mange skader efterfølgende. Der skrives jo som om man skal dyrke motion i hvert et ledigt øjeblik, men det skader, når det overdrives.
  • Jeg har også kun hørt godt om thai-massage, og det er virkelig synd, at det netop ofte og af mange bliver misforstået til at være en ganske anden slags massage. (smil)

    Helbredelseskunst fra Østen er jo en ganske anden end den fra Vesten. Her i Vesten fokuseres der kun på den enkelte dele – der er speciallæger for hver enkelt del, og desværre lader det ikke til, at det falder nogen ind, at kroppen er et hele, at hovedpine f.eks. kan skyldes problemer i maven, og som i mit tilfælde at brystsmerter givet skyldes noget helt andet end der, hvor jeg føler, jeg har ondt osv..

    I den østerlandske lægekunst ser man på hele kroppen, helheden under et.

    Jeg oplevede jo at være næsten invalideret af migræne; det eneste lægen kunne finde på, var at give mig nogle piller og ligegyldigt sige overgangsalder, selv om jeg overhovedet ikke tilnærmelsesvist var kommet der til i mit liv. Da jeg fik fat i den dygtige akupunktør, kunne hun faktisk ret hurtigt komme frem til, at det at jeg har fået fjernet min galdeblære med overvejende sandsynlighed var årsagen – noget vestlige læger aldrig, aldrig ville tænke.

    Nu prøver jeg det her akupunktur, og håber han/hun er dygtig – ellers kan mit næste bud sagtens være netop thai-massage.

    Dejligt det har givet dig gode resultater.
Log in eller Registrér for at kommentere.