Hjem Familieliv Førskole- og små skolebørn

Hjælp gives til pressede børnefamilier

"! Hvis du åbner dit hjem for TV 2s kameraer, kvitterer vi med hjælp til at få roen til at sænke sig. "


Hvor latteligt - godt jeg smed mit TV ud.

Kommentarer

  • Ja, den virker godt nok spøjs, Optimist –skulle det gøre ting nemmere? Hehe.

    Men – jeg kunne i grunden godt tænke mig at debattere – her på forum – hvad det i grunden er, der gør at børnefamilierne er så pressede; altså mere end man altid har været som småbørnsfamilie?

    Hvad er det, der gør, at det er mange gange mere belastende nu, end det var for 20-30-40 år siden?

    Det er jeg faktisk meget nysgerrig efter at få noget at vide om.

    (Og så havde jeg skrevet et længere indlæg, men kan godt se, at det netop er det, der kan debatteres.)


    .
  • Måske er det TV2 og medierne selv der er med til at øge presset på børnefamilierne ? Derved kan de så og sige selv levere varen til deres uendelige strøm at livsstilsudsendelser.


    Iøvrigt et godt indlæg Lotte (også det lange). Håber der kommer gang i debatten.
  • Nogen der faktisk lader til at ville assistere, uden at brage ind i folks stuer med et kamera og sende det ud på landsdækkende tv, er de her - www.skoleogliv.dk Fuld af god, realsitstisk, nærværende og relevant inspiration og viden til alt fra opdragelse, madpakker og over studievalg hos de "store børn" :-)
  • Efter at have læst denne debat er mine tanker umiddelbart, at jeg ikke tror at børnefamilier har det hverken værre eller bedre end for 10-40 år siden.
    Jeg synes absolut at medierne er rigtig meget med til at skabe et billede af, og en forventning om det perfekte familieliv.
    Hvilket der (selvfølgelig) ikke er nogen familier, der kan leve op til.
    Da jeg for 15- 20 år siden selv havde en småbørnsfamilie, med to udearbejdende forældre, blev man ikke på samme måde bombarderet med at alting skulle fungere perfekt.
    Så jeg kan da egentlig godt forstå, hvis nogle forældre føler sig mere pressede.
    Og jeg kan faktisk godt forstå dig Optimist, hvis du ikke længere har noget TV.
    Der er efterhånden ikke andet i TV, end de såkaldte livsstils programmer.
    Det havde været rart med nogle flere valgmuligheder, men det er jo mere eller mindre en anden debat...
Log in eller Registrér for at kommentere.