Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min oplevelse (Snit i forhuden)

Redigeret 14 februar, 2015, 19:46 i Åben debat for mænd
Jeg ved at mange drenge har forhudsforsnævring, og ved ikke om de skal gå efter at blive omskåret, eller om at få et såkaldt snit i forhuden.

Jeg valgte at gå med et snit i forhuden, og vil nu kort fortælle jer om min oplevelse. (Jeg er 17 år gammel og blev opereret for 2 uger siden).


1. Selve operationen:

Operationen tog ca. en halv time. De startede med at bedøve penis, ved at stikke en kort, tynd nål ca. 3 forskellige steder på roden. Det første stik niver en smule, men de 2(3) andre stik gør mindre og mindre ondt, selvfølgelig på grund af bedøvelsen der træder i kraft. Derefter kunne jeg overraskende nok, ikke mærke en pind! De gik i gang med at gøre de nu skulle, jeg fik lov til at have musik i ørene, og jeg undgik at se på! (Jeg er sart på det område!)
Tiden gik stærkt, og pludselig var de færdige. Penis så selvfølgelig lidt spøjs ud da jeg så den. (Den var hævet! Og på grund af hævelsen var pikhovedet ikke blottet!) Jeg fik så af vide at jeg skulle blive på hospitalet i et kvarter efter operationen, for lige at se om der var store blødninger dernede. (Kun 2-3% af operationerne går ikke som det skal!). Jeg ventede og intet var galt.
Til sidst fik jeg fortalt, at jeg skulle prøve at holde penis oppe i bukserne for at formindske hævelsen. Jeg fik noget vat-agtigt-papir med til at have nede i underbukserne. (Det bløder selvfølgelig en smule efter operationen. Det er stort set først lige stoppet med at bløde for mig. Hele 2 uger! Bare sørg for at have dette "vatpapir" dernede for at det ikke kommer på tøjet. Jeg måtte ikke gå i bad 2 dage efter operationen, og måtte først bruge sæbe ca. 4-5 dage efter operationen. (Altså på penis)
Jeg tog hjem, og havde nogle lange dage foran mig.

2. Den første uge efter operationen:

Dagene efter operationen var ikke særlig sjove! Penis var øm, hævet, lugtede en anelse og blødte(Ikke blødte, som i voldsom blødning, men der var lige lidt blod i forhuden, da jeg prøvede at trække lidt tilbage for at tisse.)
Jeg forventede at man sagtens kunne trække huden tilbage efter et par dage, men det passede altså ikke! Penis var jo hævet og det gjorde ondt da jeg prøvede at trække tilbage.
Ellers slappede jeg af, tog fri fra skole/arbejde og prøvede så meget som muligt, ikke at lave en dyt!
De første dage gik langsomt, men i slutningen af ugen efter operationen, blev hævelsen en anelse mindre. Penis var ikke så øm længere. Jeg kunne nu begynde at trække huden lidt mere tilbage, nok til at en fjerdedel af hovedet blottes. Men det gjorde stadigvæk ondt, da jeg prøvede... Men jeg så fremskridt! Jeg begyndte at gå i bad, bruge sæbe, hvilket var super dejligt forfriskende. (Kunne dog ikke nå ned til sårene og stingene!)

3. Den anden uge efter operationen:

Hævelsen blev mindre og mindre, og ca. 10 dage efter operationen, var penis slet ikke hævet længere. Dog omkring sårende var der stadigvæk lidt hævet, men jeg kunne efterhånden trække helt tilbage. Det strammede lidt da jeg næsten kom helt ned til "slutningen" af hovedet. Jeg fik endelig lov til at kunne skylle sårene og stingene hvilket jeg var lidt bekymret for at der evt. ville komme betændelse i!

Nu, 13 dage efter operationen, har jeg endelig kunne trække helt tilbage! Hovedet bliver lige helt blottet, sårene ser dog stadig ikke helt kønne ud endnu! (stadig hævet) Der er også stadig sting dernede. Det strammer dog en smule når jeg trækker helt tilbage, men det er jeg sikker på er på grund af sårets lille hævelse. Under erektion kan jeg dog ikke trække særligt meget tilbage endnu. (en tredjedel blottes) Normal tilstand er ca. 1/4 af hovedet blottet.

Men her er jeg ellers nået til, og alt i alt er jeg utrolig glad for min beslutning.

Håber det giver jer en bedre forståelse af denne operation

Hvis i har nogle spørgsmål, så endelig sig til!
Log in eller Registrér for at kommentere.